• Anonym

spydde bruna spyor inte ätit något brunt

är gravid i v 14

spydde bruna soyor nyss men jag har inte ätit något brunt. kan det ändra färg i magen? dum fråga kanske.
    men innan åt jag ett päron och spydde upp päronet, det kom inget brunt då.

• Svar på tråden spydde bruna spyor inte ätit något brunt
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2010-06-21 14:33:45 följande:
    kaffesumpskräkningar (hematemes) indikerar blödning i magen, det är INTE fekala kräkningar. det är extremt ovanligt.
    är du ssk?
    vad tycker du jag ska göra?
    det var ju liksom brunt men slemmigt och tjockt och mycket.
  • Anonym
    Anonym (meme) skrev 2010-06-21 14:34:52 följande:
    När man spyr mycket kan små blodkärl brista i halsen, det åker ner i magen med saliv när du sväljer sen. När man kräks efteråt så är det brunt. Är det klarrött så ring akuten.
    okej tack. men kan det verkligen ha varit det? det var ju jättemycket brunt.
    känner att jag behöver kräkas igen snart.
  • Anonym (meme)
    Anonym skrev 2010-06-21 14:36:05 följande:
    okej tack. men kan det verkligen ha varit det? det var ju jättemycket brunt.
    känner att jag behöver kräkas igen snart.
    Blod utblandat med annan vätska gör att det ser ut att vara mer än vad det verkligen är. Magsyran gör blodet brunt så länge det inte handlar om en färsk blödning. T ex blödande magsår.
  • Anonym (ssk)
    Anonym skrev 2010-06-21 14:35:25 följande:
    är du ssk?
    vad tycker du jag ska göra?
    det var ju liksom brunt men slemmigt och tjockt och mycket.
    vilken typ av brunt och är allt i samma färg? och är konsistensen enbart slemmig? spyr du mycket?
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2010-06-21 14:40:33 följande:
    vilken typ av brunt och är allt i samma färg? och är konsistensen enbart slemmig? spyr du mycket?
    den var jätteslemmig men jag hade ätit sura karameller innan.

gick och spydde nyss igen men denna gång var det en gul genomskinglig vätska och den "smakade" karameller så det var väl karamellerna som kom upp nu.
    det bubblar som fan i magen och jag känner att jag kan kräkas snart igen.
    har varit inlagd på sjukhus och fått 5 liter dropp för några veckor sen på grund av mina kräkningar. är rädd att det slutar där igen.
  • Anonym

och ja jag spyr mycket och ja det bruna var i samma färg alltihopa.

• Anonym

jag fryser jättemycket nu också. känns lite som frossa. men jag är inte varm.

• Anonym (meme)
    Anonym skrev 2010-06-21 14:48:02 följande:
    jag fryser jättemycket nu också. känns lite som frossa. men jag är inte varm.
    Ta kontakt med sjukvården. Har du hypermesis (stavas?)? Om du inte får i dig tillräckligt med föda så börjar kroppen ta av fettreserverna och då kan man få frossliknande symptom. Och i slutändan kan det leda till näringsbrist.
  • MammaHela

Fekala kräkningar går inte att ta miste på, de stinker så enormt och smakar så illa så det går inte att beskriva.

Min minsta dotter hade det när hon var totalförstoppad för några månader sen och det var det värsta jag har sett/luktat i hela mitt liv.

Kaffesumpliknande spyor brukar indikera på att det är gammalt blod i magen som man kräks upp.

Jag tycker nog du ska kontakta kvinnokliniken.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym (ssk)

ja som nån här tidigare påpekat så kan det vara nån form av blödning som färgar kräkningen brun. hur mår du i övrigt då?
    kontakta sjukvårdsupplysningen eller avdelningen du var inlagd på så kanske dom kan ge dig nåt bra råd. förstår att det inte är så kul att ligga inne men om du börjar bli uttorkad och få saltrubbningar kan det göra att du spyr ännu mer, du kanske skulle behöva en ny uppvätskning.

Svar på tråden spydde bruna spyor inte ätit något brunt