• FinaFamiljen

Född i v 36, hur var det?

Hej

Efter en turbulent graviditet som ändå gått väldigt bra, känns det så här på sluttampen som att jag ändå riskerar ändå en premis. Dottern föddes i v 32 så hur DET är har jag koll på. Men sonen lyckades jag hålla inne ända till v 38 så däremellan har jag ingen koll. Nu vill jag av flera skäl INTE bli kvar på BB längre än absolut nödvändigt och är därför lite nervös. Jag vet ju att jag är lite högrisk, och nu efter flera veckor av onda sammandragningar så har slemproppen släppt i omgångar och idag toksjönk magen samtidigt som rejäla bitar av slemproppen har gett med sig. Slemmet (ursäkta TMI...) är också lite rosafärgat så jag tror själv inte att förlossningen är långt borta. Hela känslan finns där, det här kommer snart.

Men hur var det för er som födde i v 36? Komplikationer? Hur länge blev ni kvar? Matstök? Gulsot? Ge mig lite info, please!

• Svar på tråden Född i v 36, hur var det?
  • Topdog

Mina tvillingar föddes i vecka 35+3. Inga komplikationer, inget Neo, vanligt bb-avdelning i 5 dagar för att få igång amningen.

Det dom sa till mig var att när barnen föds vid denna vecka så blir det oerhört sällan komplikationer, skulle det vara det så är det ofta snåt som inte kunnat undvikas även om barnent föddes efter BF. Dvs ett barn som har problem att hålla värmen, svårt att äta, hålla värmen etc. hade troligtvis fått det även om den inte varit prematur.

Lycka till!

• FinaFamiljen

=) Mer sånt vill jag höra! Nu är jag ju faktiskt redan 36+4 så jag hoppas att det kan hålla i sig några dagar till, men jag är ändå orolig över att få stanna kvar. Ffa kanske för GBS-risken och för risk för gulsot, och jag hoppas verkligen att jag klarar mig undan. Jag behöver åka hem till mina andra små (3,5 och 2 år gamla), för livet här hemma är rätt kaotiskt just nu.

• Madde01

Min son föddes i v.36.. Han hade gulsot så för oss blev det ju hur mycket son helst.. Andra natten fick han sola 12timmar, sedan ville dom inte släppa hem oss pga. att han fortfarande var rätt gul, så nya prover varje dag.. Vi låg på bb mån-fred. Sedan fick vi åka hem, komma tillbaka på lördagen för nytt prov o fortfarande lite gul o komma tillbaka på Söndagen för ännu flera prover och dom visade kanon, så där fick vi äntligen bli utskrivna o gå till bvc istället :)

• Erkens mamma

Emma är född 36+6. Vi stannade på bb 2 dygn och åkte sedan hem efter att ha bevisat att amningen hade kommit igång. Amningsvägde henne före och efter två mål och efter det fick vi åka hem eftersom jag gärna ville.

• FinaFamiljen

Ja, dottern kom i 36+6 =). Vi blev kvar två dygn pga lite problem med blodsockret, men det verkar som om hon kommer klara sig från att sola. Så tack för er input, nu är vi hemma och nöjda. Glad midsommar!

• Linda 23

Emma föddes i 36+4. Vi fick stanna 5 dygn för att få igång henens sugteknik men inga komplikationer eller så.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • Lisandra

Min son föddes i v 35+5, vi fick vara kvar på neo en vecka pga av att han blev sondmatad, o så gick han ner en hel del i vikt plus att han hade gulsot, så han solade i 2 dagar, men annars va han pigg o glad:)

Svar på tråden Född i v 36, hur var det?