• Anonym (faderskap)

faderskap

Hej!
    Jag upptäckte attt jag var gravid i början av mitt nya förhållande.
    Vi tog för givet att de var han som var pappa, men med en pytteliten misstanke om att de kunde vara mitt ex!
    Men tiden gick vi funderade inte mer på de utan bestämde oss för att behålla, barnet föddes och han skrev på faderskapet..
    Men åter igen gör de sig påminnt att den lilla risken att de kan vara mitt ex som är pappa till barnet, vi ha gjort ett faderskaptest nu för att få veta. men om de visar sig att de är mitt ex och inte han som skrev på faderskapet, vad händer då?
    Alla inblandade har  under hela tiden vetat om att de finns en minimal risk, men den var så pass liten att vi valde att bortse från de, men kände nu att vi måste få veta till 100% innan barnet blir så stort så h*n förstår..
    /orolig för strul!

• Svar på tråden faderskap
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är väldigt bra att du tar itu med den här frågan för annars kommer den att fortsätta finnas och växa. Jag vet inte hur ni gjort faderskapstestet men jag rekommenderar dig att ta kontakt med familjerätten inom socialtjänsten i din hemkommun så kan de hjälpa dig. De har ett stort ansvar i sådana här frågor och du skall inte känna obehag utan vara glad att ni reder ut det. Om det skulle visa sig att det är ditt ex som är barnets pappa så kommer det att fastställas ett nytt faderskap och det gamla upphävs. Du kan få all information om hur detta går till hos familjerätten.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden faderskap