• Lilly80

    Är dagis stängt på midsommar ?

    Är så arg så jag kokar, vårat dagis ( ja jag säger dagis) är stängt på fredag då det är midsommar, och jag som hade tänkt att har mitt barn där mellan 6-18 , så att jag och min man kan få lite egentid, samt att kunna äta och dricka gott och umgås med släkt och vänner.
    Men idag när vi skulle hem från dagis så såg jag en lapp där det stod att det är stängt på fredag, få man verkligen göra så?,jag betala faktiskt för att har mitt barn där Skrikandes.  Är så trött på dessa lata förskolepersonal  som ska vara lediga!!
    Men vi föräldrar då?! förtjänar inte vi lite egentid???
    Usch fundera på att byta dagis, vad hade ni gjort? . Man betala faktiskt för platsen!

  • Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?
  • carohl
    Lilly80 skrev 2010-06-22 15:05:47 följande:
    Är så arg så jag kokar, vårat dagis ( ja jag säger dagis) är stängt på fredag då det är midsommar, och jag som hade tänkt att har mitt barn där mellan 6-18 , så att jag och min man kan få lite egentid, samt att kunna äta och dricka gott och umgås med släkt och vänner.
    Men idag när vi skulle hem från dagis så såg jag en lapp där det stod att det är stängt på fredag, få man verkligen göra så?,jag betala faktiskt för att har mitt barn där Skrikandes.  Är så trött på dessa lata förskolepersonal  som ska vara lediga!!
    Men vi föräldrar då?! förtjänar inte vi lite egentid???
    Usch fundera på att byta dagis, vad hade ni gjort? . Man betala faktiskt för platsen!
    Jag hoppas att denna tråd är bara på skoj? För vem skulle för det första lämna sitt barn så länge på dagis bara för att få egen tid? Och på midsommar? Är inte det en familje högtid?
    ~☆*★~Våran lilla prinsessa väntas 100825~☆*★~
  • hannis

    Tråden ligger i sandlådan så den är sannolikt på skoj men faktum är att jag kommer behöva dagis som är öppet på midsommar i framtiden eftersom jag ofta jobbar då...

  • Michisen
    carohl skrev 2010-06-22 15:46:57 följande:
    Jag hoppas att denna tråd är bara på skoj? För vem skulle för det första lämna sitt barn så länge på dagis bara för att få egen tid? Och på midsommar? Är inte det en familje högtid?
    Familjehögtid? Midsommar? Är du frikyrklig?
    Midsommar handlar om att dricka sig full och nuppa loss på en sommaräng och få myggbett i rumpan, är det sånt du har barnen i närheten av?

    Vissa människor alltså... *skakar på huvudet*
  • carohl
    Michisen skrev 2010-06-22 15:49:23 följande:
    Familjehögtid? Midsommar? Är du frikyrklig?
    Midsommar handlar om att dricka sig full och nuppa loss på en sommaräng och få myggbett i rumpan, är det sånt du har barnen i närheten av?

    Vissa människor alltså... *skakar på huvudet*

    Ok det är på skämt... tur var ju det. Men man måste ju fråga då det finns alla möjliga slags människor här inne på FL och näää inge kyrklig alls utan ateist.


    Men men... ha så roligt här inne med er sarkasm Glad


    ~☆*★~Våran lilla prinsessa väntas 100825~☆*★~
  • Michisen
    carohl skrev 2010-06-22 15:51:41 följande:

    Ok det är på skämt... tur var ju det. Men man måste ju fråga då det finns alla möjliga slags människor här inne på FL och näää inge kyrklig alls utan ateist.


    Men men... ha så roligt här inne med er sarkasm Glad


    Jag skämtar inte det ringaste, men det var skönt att höra att du inte var frikyrklig, helt utan sarkasm inblandat!
  • Squirrel Nutkin
    Michisen skrev 2010-06-22 15:52:39 följande:
    Jag skämtar inte det ringaste, men det var skönt att höra att du inte var frikyrklig, helt utan sarkasm inblandat!
    Michisen skrev 2010-06-22 15:49:23 följande:
    Familjehögtid? Midsommar? Är du frikyrklig?
    Midsommar handlar om att dricka sig full och nuppa loss på en sommaräng och få myggbett i rumpan, är det sånt du har barnen i närheten av?

    Vissa människor alltså... *skakar på huvudet*
    carohl skrev 2010-06-22 15:51:41 följande:

    Ok det är på skämt... tur var ju det. Men man måste ju fråga då det finns alla möjliga slags människor här inne på FL och näää inge kyrklig alls utan ateist.


    Men men... ha så roligt här inne med er sarkasm Glad


    Jag tycker ni ska sluta att inte skämta om ett sådant här viktigt ämne som ts tagit upp! Va är ni för sorts föräldrar egentligen liksom? Förpassa er genast till Nu är jag Full-tråden!
    Life's a journey, not a destination
  • Michisen
    Squirrel Nutkin skrev 2010-06-22 16:29:28 följande:
    Michisen skrev 2010-06-22 15:49:23 följande:
    Familjehögtid? Midsommar? Är du frikyrklig?
    Midsommar handlar om att dricka sig full och nuppa loss på en sommaräng och få myggbett i rumpan, är det sånt du har barnen i närheten av?

    Vissa människor alltså... *skakar på huvudet*
    Jag tycker ni ska sluta att inte skämta om ett sådant här viktigt ämne som ts tagit upp! Va är ni för sorts föräldrar egentligen liksom? Förpassa er genast till Nu är jag Full-tråden!
    Var är den då?
    Jag är inte full förresten.
  • Towanda
    Lilly80 skrev 2010-06-22 15:05:47 följande:
    Är så arg så jag kokar, vårat dagis ( ja jag säger dagis) är stängt på fredag då det är midsommar, och jag som hade tänkt att har mitt barn där mellan 6-18 , så att jag och min man kan få lite egentid, samt att kunna äta och dricka gott och umgås med släkt och vänner.
    Men idag när vi skulle hem från dagis så såg jag en lapp där det stod att det är stängt på fredag, få man verkligen göra så?,jag betala faktiskt för att har mitt barn där Skrikandes.  Är så trött på dessa lata förskolepersonal  som ska vara lediga!!
    Men vi föräldrar då?! förtjänar inte vi lite egentid???
    Usch fundera på att byta dagis, vad hade ni gjort? . Man betala faktiskt för platsen!
    Det här är ett ilandsproblem! Det är väl bara att inte hämta ungen på torsdag och sen inte vara anträffbar förrän du sovit ut och nyktrat till. Vad är problemet? Det värsta som kan hända är att soc skulle ta barnet, men de brukar oftast lämna tillbaks det. Och om du är öppen och berättar att dagis hade stängt när du skulle supa midsommar så lär de ju förstå.
  • Gurkan
    Michisen skrev 2010-06-22 15:20:13 följande:
    Det där retade mig något oerhört också när jag såg det. Hallå, på schemat jag lämnat in så ska sonen faktiskt vara där på fredag. Det är ju inte mitt problem att sörja för hans omsorg, fredagen är ju inte nån röd dag ens!
    Precis!
    Förskolepersoneln ska vara ytterst tacksamma över at de är lediga alla röda dagar! Det är minsann inte alla förunnat!
Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?