xXMaLoXx skrev 2010-07-02 22:13:50 följande:
Saken är väl att det är ganska vanligt att tänderna väljer att titta upp, när kroppen har något virus att brottas med. Men är han pigg os v så vet jag ju inte vad de skulle kunna göra inom sjukvården tyvärr. Hur är det med hans vätskeintag? Får de i sig vätska i överkant så kan de ju också bli lösa i magen. Om han fortfarande har ökad salivproduktion så kan det ju vara därför hans mage fortsätter att bråka. Det kan ju vara fler tänder på gång.
Å, så skönt med någon som kommer med lite idéer. Vi är verkligen lost.
Jag ammar mycket mer nu när han har varit dålig i magen (ammade innan 3-4 gånger per dag, började trappa ned när smakportionerna blev fler och större), nu ammar jag säkert varannan timme och flera gånger på natten igen. Är livrädd för att neka honom det och att han på så sätt får vätskebrist.
Förutom amning dricker han ungefär 1-2 dl vatten på flaska om dagen plus lite vätskeersättning (kanske 20 ml) sedan han blev risig.
Man ser i nederkäken att det är svullet/rött på framsidan liksom, mot läppen, där tänderna ska komma.
Hans hud går tillbaka när man "nyper" honom i magen och han är inte torr i munnen. Och förutom att han sover som en kratta är han som vanligt i humöret, orkar vara med och sitta uppe och leka o så.