M och M skrev 2010-06-23 14:06:08 följande:
Jag fick heller aldrig ut mer än i princip 30ml från båda brösten efter 10 min pumpade på varje. Vet inte om man kunde ha kämpat ännu mer och det till sist hade kommit igång och det ordnat sig. Kanske, kanske inte. Hur som helst, just då var det bara jobbigt med amningen, kunde inte njuta av tillvaron som jag så gärna ville. Efter vi gav upp amningen kändes det helt underbart :) Fast ibalnd kommer det någon slags dåligt samvete att man inte kämpade lite till, någon dag, vecka, månad till. Men man kan ju inte annat än tänka till just då och att min dotter var såå mkt nöjdare med ersättningen. Och det är ju huvudsaken, att man har en nöjd bebis tycker jag.
Ja precis så kände jag. Mådde bara sämre och sämre över hela situationen och tyckte det bara kändes jobbigt varje gång jag skulle pröva. Men så fort jag bestämt mig för att det fick bli flaskmatning istället kunde jag börja glädjas åt min son och uppskatta matstunderna, även om det var med flaska.
Min bvc sa att det var helt upp till mig, ville jag ge mig så skulle jag göra det. Och inte må dåligt över det utan göra det bästa av situationen istället. Gosa lite extra vid matning och få kvalitetstid ändå. Kändes väldigt bra att få höra det iaf.
Absolut, det är ju det enda som räknas. En glad, mätt och nöjd bebis!