• Nasi Goreng

9-åring som sminkar sig till vardags?

Jag känner en 9-åring som sminkar sig och det är enligt mig väldigt fel att föräldrarna tillåter en sådan sak då barn ska vara barn i den åldern och inte tonåringar.

Vad anser du?
    Är det rätt eller fel att en 9-åring sminkar sig innan hon ska till skolan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 9-åring som sminkar sig till vardags?
  • Hannah76

Jag tycker att det är fult.
    Har en 9-åring, inte en chans att hon skulle sminka sig till vardags. Hon får "leka" hemma med smink och prova. Har fått haft lite på något kalas/disco,

• La Lola

Fel.
    Eller iaf jävligt konstigt.

Alma får sminka sig på discon/partyn/fester om hon vill.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Helene OSV

Fel!!
    Inte bara fel utan helt jävla vansinnigt!

Tjejerna (snart 5 & 7 år) har fått testa lite ögonskugga och glitterpuder nån gång HEMMA och sen fått tvätta av sig rätt snabbt.
    Kan pudra på lite glitter på kinderna nån gång om de skulle råka befinna sig i badrummet när jag sminkar mig (vilket jag gör 2-3 gånger per ÅR)
    Mascara skulle de INTE få testa alls!

Skulle aldrig tillåta dem att gå till skolan  med smink förrän de är typ 15!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Linda1976

Nä, det är lite tidigt. Tidigast i 6:an kommer min unge att få gå till skolan med smink, men jag kommer nog att få hålla emot. Mitt enorma sminkintresse har smittat av sig...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Stinky

Det har fan gått fel nånstans när en 9-åring står och sminkar sig innan skolan! Visserligen är det ju fullt normal att ungar testar och har sig, men när ungen gjort det till en vana, så är det bara tragiskt. Man kan ju undra hur föräldrarna är funtade, egentligen?

Svar på tråden 9-åring som sminkar sig till vardags?