Tack för alla fina svar. Vi ligger på USÖ, Örebro. Personalen verkar jättefin och nu i denna minut är läget stabilt, var precis inne och tittade till dem. Det är enäggstvillingar som har TTTS, den lille vägde ca 800g och var 33cm, den store ca 1000g och var 35cm. Den lille behövde hjärtmassage för att komma igång direkt när han föddes och får nu sin andra blodtransfusion, den store verkar starkare men har å andra sidan för mycket blod, pga TTTS, vilket är kämpigt för hans lilla hjärta att pumpa runt. Båda har kissat och det känns som en delseger i vår lilla värld.
Jag grämer mig för att jag använde TENS igår em/kväll för första ggn, för min onda rygg och tänker att det var det som satte igång det...så hemskt om det var mitt fel.
De skulle ha kommit ut med snitt när de var i 28v pga sin TTTS, det var vårt första delmål men vi hoppades att de skulle få stanna till v.30 eller tom 32. Jag skulle ha fått min första kortisonkur idag kl15 och den andra imorgon. Jag hade så gärna velat att jag fått den, den hade varit så bra för deras lungor.
Jag kan inte somna, är kanske alla hormoner men jag är så rädd för att somna och vakna av att någon kommer in med dåliga nyheter.