Har kvinnor inget ansvar?
Jäklar vad han blängde

Känns som om Dorian inte riktigt fattat frågan, den ursprungliga.
Jag var rätt ironisk i min kommentarer kring mitt egna beteende! Jag anser att man skall hjälpa alla! Jag tror att kvinnor klarar sig själva, men om jag kan hjälpa till så gör jag det. Jag öppnar självklart dörren för vem som helst.
Däremot så tror jag inte att kvinnor är medvetna om vad de själva utsätter sig för när de hämdar sin rätt att vara "jämnlika" med männen. Vi är inte jämnlika och kommer aldrig att bli, men det är inte samma sak som att kvinnor inte har samma rättigheter som män och vice versa!
Kvinnor skall givetvis ha lika lön som män för samma jobb, men det är inte samma sak som jämnlikhet. För mig är det snarare en rättvisa som måste balanseras.
Jag känner mig inte så gammalmodig egentligen.
Personangrepp är inte välkommet!
Om jag säger "nej" så innebär det precis lika mycket "nej" som om man inte önskar sex!!!
Det många inte verkar förstå är skillnaden och det frågan handlar om!
Ingen behöver hålle med mig, men det är inte många som varit emot mig! De som av någon anledning känner sig kränkta och tror att jag har en märklig inställning som "lägger ansvaret på offret" har ju missförstått mig rätt grovt!
Jag "erkände" för en massa inlägg sedan att jag inte riktigt visste vilken fråga du syftade på!!
Givetvis tar jag på mig mitt ansvar, men det är ändå aldrig ok att någon "slår till" mig!
Precis så jag försökt förklara hela tiden. Jag startade tråden och har ansvar för det, men det är ändå inte ok att någon ger mig en omgång!!
Det är intressant det du skriver,, du håller med de som inte skall ändra på sitt beteende för att eventuellt undvika en våldtäkt, men jag skall stå mitt kast?!
Utan att säga att det är samma sak eller lika grovt!