Inlägg från: Queen Of Darkness |Visa alla inlägg
  • Queen Of Darkness

Hjälm när de cyklar på trehjuling?

Ja mina barn har hjälm när dem cyklar på trehjuling av den enkla anledningen att dem inte ska ifrågasätta när dem blir äldre. Har man inte hjälm får man inte cykla.
    Jag är till och med så hård att dem måste ha hjälm när dem åker bobby caren Visserligen beror det mest på att dem åker snabbt som sjutton ner för backen här utanför och har vält både en och två och tre gånger :-P

♥ Amanda & Isabella ♥
  • Queen Of Darkness

Stabila leksaker? Båda mina barn har vält med sina 3 hjulingar. (Den ena har en sådan där halvbra i plast medans den andra har en sådan där riktig)
    Båda har vält med sina bobbycars flertalet gånger och min stora tjej har vält med grannens leksakstraktor. Här använder vi hjälm av anledningen att jag är rädd om mina barn och inte vill att dem ska slå sig när jag ändå VET att dem ramlar en del.

♥ Amanda & Isabella ♥
  • Queen Of Darkness

Nej mina barn har inte hjälm i övrigt. Att barn ramlar och slår sig är okej, men när dem åker på något anser jag att dem ska ha hjälm, likväl som dem ska ha bilstol i bilen eller sele i vagnen. Mina barn har aldrig protesterat.

(Anledningen till att jag är noga med hjälm även på bobby car är att min stora tjej lyckades välta den bakåt när hon var runt 1½ (den hade fastnat och hon slet i den när hon satt på för att den skulle lossna) och hon slog i bakhuvudet, fick en jättebula och lätt hjärnskakning på köpet. Därefter är det hjälm på åkfordon. Oavsett vilka.)

♥ Amanda & Isabella ♥
  • Queen Of Darkness
    BlommyNess12 skrev 2010-06-24 08:29:30 följande:
    Är det bara jag som är en dålig mamma som inte har sele på min tvååring i vagnen alltså Drömmer
    haha nej det är du så klart inte Alla gör olika.
    ♥ Amanda & Isabella ♥
  • Queen Of Darkness
    BlommyNess12 skrev 2010-06-24 08:47:21 följande:
    Haha, tydligen ska man det 
    Det har jag aldrig sagt Jag skrev att jag tycker att man ska ha det och det är enbart utifrån mina erfarenheter. Båda mina barn har hängt halvvägs ut från vagnen när dem velat se mer. Oavsett om dem suttit framåtvända eller bakåtvända i den. Min 20 månaders gör det fortfarande och därmed måste jag ju ha selen. :-P
    MEN, jag sa aldrig att man måste, jag skrev bara vad jag tyckte. Har man ett barn som sitter fint och lugnt så känns det kanske onödigt att knäppa fast ungen.
    ♥ Amanda & Isabella ♥
Svar på tråden Hjälm när de cyklar på trehjuling?