hilah skrev 2010-06-23 19:25:43 följande:
Har fått för mig att det oftast saknas körtlar och mjölkgångar i tubeerösa bröst, så det var ju i alla fall skönt att det inte var så för dig!
Visst kan det göra lite ont i början, men det behöver inte alls vara så. Kräv så mycket hjälp som möjligt om det känns obehagligt, kontakta Amningsmottagningen på ditt sjukhus etc. Om man tidigt gör något åt problemen så behöver det inte utvecklas till sår. Och så finns amningsnappar om de skulle behöva den hjälpen i början.
Men som sagt, det kan också gå hur smidigt som helst! Det är viktigt att tro på sig själv, sin kropp, sina bröst. Dina fungerar säkert jättebra och du och bebisen kommer att klara det galant"
Åh, tack för svar. Läste precis just idag på nätet om vad det egentligen innebär att ha tuberösa bröst (förutom själva utseendet). Visste inte detta med att körtlar och gångar kan saknas. Skulle nog egentligen vilja kolla det innan jag föder. Läkaren kanske bara sa att det skulle gå rent generellt - och inte hade så mycket insikt i hur just mina bröst ser ut inuti. Dock har mina bröst vuxit mycket under graviditeten och det känns som att jag har körtlar och att något händer där inne. :-/