• Whirlwind

Hade ni gått på bröllopet?

Jag och min sambo är bjudna på bröllop.
    Tjejen som skall gifta sig är en jätte gullig tjej som jag umgicks med en hel del förr.
    Nu har vi tyvärr tappat kontakten sen några år , och eftersom tjejen och min sambo inte kommer så bra överens så har det tyvärr inte blivit av att man umgåtts.
    Hon bor på samma gata som mig så de är inte så att de är långt avstånd.

Nu undrar jag om ni hade gått på detta bröllop?
    Enda gången jag träffar denna tjej är när vi ser varandra ute och säger hej typ.
    Men samtidigt känner man sig hemsk om man säger nej, vad skall man då ha för "skäl" ?

Vore jätte bra med era synpunkter

• Svar på tråden Hade ni gått på bröllopet?
  • La Lola

Du har inte umgåts med henne pga din partner?
    Allvarligt?

Ja, jag skulle gå på bröllopet.
    Och umgås med henne.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • fruis

Det beror väl på. Jag skulle kanske inte prioritera det skyhögt över andra aktiviteter men om jag ändå inte hade andra planer skulle jag väl gå tror jag.

• Whirlwind

Anledningen att min sambo inte gillar henne är för att hon inte hälsar eller pratar med honom överhuvudtaget det är som att han inte existerar när vi har träffats.
    Han vill tyvärr inte med på bröllopet men om man nu skulle gå, är det inte konstigt att gå själv då?
    Förväntas man lämna barn hemma? (har en dotter på 1 år)
    Vad brukar man ge i bröllopspresent?

Detta var verkligen svårt, vill ju inte såra någon.

• Angel in sight

Det är svårt att säga. Är det en person du vill ha kontakt med i framtiden? Om det är någon som du inte känner att du är vän med nu eller i framtiden så är det kanske inte aktuellt att gå. Men om det är någon du ändå tycker om och vill ha kontakt med så borde ni gå.

• Mr Klister

Vill du umgås med henne? Skulle du vilja umgås mer än idag?

Det finns troligen en anldening till att du är bjuden och kanske är det så att hon också skulle vilja umgås mer. Funkar det inte mellan henne och din sambo får du väl umgås med henne utan honom.

Gå på bröllopet och ha riktigt kul. Om din sambo följer med, bra. Om han inte gör det, fine!

• Siamüsen
    Whirlwind skrev 2010-06-23 14:06:27 följande:

Anledningen att min sambo inte gillar henne är för att hon inte hälsar eller pratar med honom överhuvudtaget det är som att han inte existerar när vi har träffats.
    Han vill tyvärr inte med på bröllopet men om man nu skulle gå, är det inte konstigt att gå själv då?

Är väl bara att sâga att sambon stannar hemma och tar hand om barnet och att ni inte kunde hitta barnvakt om han nu absolut inte vill ga.
  • La Lola

Gå själv på bröllopet o umgås med henne själv.

Finns det ett önskemål om ett barnfritt bröllop så brukar det stå i inbjudan.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Maria40

Din sambo kan väl hälsa på henne - då blir hon ju tvungen att svara.

Jag tycker du ska gå, det känns som att du vill det och jag tycker din sambo får "ställa upp" och vara artig och gå med dig, (att säga nej pga att hon inte hälsar känns barnsligt för mig). Ni kommer ju ändå inte att umgås med henne på bröllopet, hon kommer att vara fullt upptagen med annat och att umgås med alla gäster.

• Här och nu

Då hajar jag att han inte gillar henne. En kompis som inte ens kunnat hälsa på min kille, hade jag inte umgåtts med. Har hon bjudit honom till sitt bröllop när hon inte gillar honom?
  • Trillian

Jag hade nog gått. Och Siamusens förslag till ursäkt varför sambon inte kunde komma är ju helt enkelt strålande. Jag hade nog sett inbjudan som en slags invit till att framtiden skulle bli bättre än det förgångna, och att gamla kompisen hade saknat mig. Sånt gillar jag.

It?s not the fall that kills you, it?s the sudden stop at the end
Svar på tråden Hade ni gått på bröllopet?