• Här och nu

Om du blev bedragen

Nu tänkte jag mig inte en debatt egentligen, utan undrar hur du känner inför en ev. otrohet från din partner? Att göra slut direkt? Tänka några dagar? Flytta hem till släkt/vänner så länge? Kräva långa diskussioner  eller parterapiför att ev. kunna förlåta? Skulle du förlåta mer än en gång? Jag fattar att det är svårt med exakta svar, men skriv helt enkelt hur du känner.

Jag skulle bli extremt sårad o besviken o förhållandet skulle va skadat i någon grad för all framtid. Skulle ge det en chans med långa samtal och helst terapi som krav. Mer än en gång skulle jag inte förlåta. Det kan jag slå vad om! Jag skulle nog bo hos en kompis ett par dagar o tänka efter att jag fått veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:41
    Med bedragen menar jag självklart även om det handlar om en kyss eller att ta nån annan medvetet på brösten/könet/baken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-23 16:48
    Men främst tänker jag på när ett ligg skett.

• Svar på tråden Om du blev bedragen
  • Nyfiken gul

beror väl lite på vad man menar med otrohet också... vart ens egna personliga gräns för otrohet går.. många tycker ju tex att en kyss eller lite sliskiga sms är otrohet och då blir ju frågan en helt annan egentligen...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Här och nu
    Nyfiken gul skrev 2010-06-23 16:38:47 följande:
    beror väl lite på vad man menar med otrohet också... vart ens egna personliga gräns för otrohet går.. många tycker ju tex att en kyss eller lite sliskiga sms är otrohet och då blir ju frågan en helt annan egentligen...
    För mig börjar otroheten vid en kyss. Sliskiga sms kan va lite svårdeifnierat.
  • Nyfiken gul

min personliga gräns går vid regelrätta samlag . Både jag och min är fysiska av oss och kramar och pussar på våra vänner och skriver sms med diverse innehåll osv - utan att det betyder något särskilt.

så jag skulle inte bry mig nämnvärt om jag fick veta att han klämt nån tjej på rumpan en kväll ute på krogen.

senast för någon helg sedan fick jag veta att han blivit uppraggad av en mor och dotter som tydligt ville ha honom med sig hem, han dansade, var artig och trevlig, kramades lite och så.. men sen gick han hem själv.. Jag gapskrattade bara nrä han berättade detta dagen efter..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Här och nu
    Nyfiken gul skrev 2010-06-23 16:44:56 följande:
    min personliga gräns går vid regelrätta samlag . Både jag och min är fysiska av oss och kramar och pussar på våra vänner och skriver sms med diverse innehåll osv - utan att det betyder något särskilt.

så jag skulle inte bry mig nämnvärt om jag fick veta att han klämt nån tjej på rumpan en kväll ute på krogen.

senast för någon helg sedan fick jag veta att han blivit uppraggad av en mor och dotter som tydligt ville ha honom med sig hem, han dansade, var artig och trevlig, kramades lite och så.. men sen gick han hem själv.. Jag gapskrattade bara nrä han berättade detta dagen efter..
    Så en djup kyss är också ok?
  • Lillsnufflan

Jag skulle inte slänga bort 10 lyckliga år för en otrohetsaffär. Blev jag bedragen av min man nu skulle jag förlåta men kräva familjeterapi. Sen tycker jag det är skillnad på att dra över någon på fyllan och ha ett långvarigt förhållande vid sidan av. Jag skulle ha mycket lättare att förlåta ett fylleragg. Ett sådant skulle jag kanske kunna förlåta ett par gånger i alla fall. Hade han ett längre förhållande bakom ryggen på mig skulle jag förlåta EN gång men jag tvivlar på att jag skulle kunna förlåta en sån grej flera gånger.

Jag skulle inte behöva någon betänketid och jag skulle definitivt stanna kvar hemma. Vore det femtielfte otroheten och jag kände att jag behövde fundera skulle jag slänga ut honom ett tag. Varför ska jag flytta ut för att han är ett svin?

Hade jag inte varit ihop med min karl så länge hade jag nog slängt ut honom. Jag har egentligen ganska svårt för otrohet och har alltid haft svårt att se mig vara ihop med någon som varit otrogen, men jag har som sagt var tänkt om efter tio års förhållande. Fast jag har rätt svårt att tro att min karl skulle kunna vara otrogen.

• Här och nu
    Lillsnufflan skrev 2010-06-23 16:52:14 följande:
    Jag skulle inte slänga bort 10 lyckliga år för en otrohetsaffär. Blev jag bedragen av min man nu skulle jag förlåta men kräva familjeterapi. Sen tycker jag det är skillnad på att dra över någon på fyllan och ha ett långvarigt förhållande vid sidan av. Jag skulle ha mycket lättare att förlåta ett fylleragg. Ett sådant skulle jag kanske kunna förlåta ett par gånger i alla fall. Hade han ett längre förhållande bakom ryggen på mig skulle jag förlåta EN gång men jag tvivlar på att jag skulle kunna förlåta en sån grej flera gånger.

Jag skulle inte behöva någon betänketid och jag skulle definitivt stanna kvar hemma. Vore det femtielfte otroheten och jag kände att jag behövde fundera skulle jag slänga ut honom ett tag. Varför ska jag flytta ut för att han är ett svin?

Hade jag inte varit ihop med min karl så länge hade jag nog slängt ut honom. Jag har egentligen ganska svårt för otrohet och har alltid haft svårt att se mig vara ihop med någon som varit otrogen, men jag har som sagt var tänkt om efter tio års förhållande. Fast jag har rätt svårt att tro att min karl skulle kunna vara otrogen.
    Ligg som ligg för mig. Man VÄLJER att bli full om det nu blir ett fylleligg o samma risk för sjukdomar finns ju. Om jag kände att jag inte ville se min man medan jag funderade, skulle jag kräva att han flyttade ut ett par dagar. Annars skulle jag själv göra det för att tänka ifred. För mig skulle längden på förhållandet inte spela nån roll. Jag skulle ge det en chans ändå med samma villkor oavsett längd.
  • linjes

Jag har ett distansförhållande och litar på min partner till hundra procent,annars skulle det inte fungera om man har 45 mil emellan

Skulle han vara otrogen skulle jag dumpa utan tvekan

• Här och nu
    linjes skrev 2010-06-23 16:57:39 följande:
    Jag har ett distansförhållande och litar på min partner till hundra procent,annars skulle det inte fungera om man har 45 mil emellan

Skulle han vara otrogen skulle jag dumpa utan tvekan
    Det är i stort sett lika lätt att vänstra om man bor ihop t.o.m ifall man inte kör med husarrest.
  • Mad as snow

Vi pratade om det igår, min man och jag, och jag konstaterade att jag förmodligen skulle göra hans liv till ett helvete inledningsvis för att sedan fortsätta vårt äktenskap. Jag ser inte på otrohet som något oförlåtligt.

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • VirrigaVerna

Min reaktion skulle nog bero på flera saker.
    Vem berättar om otroheten?
    Hur gick det till?
    Hur ser förhållandet ut?
    Ångrar partnern sig?
    Förstår han att han sårat mig och skadat vårt förhållande och är han villig att lägga ner tid på att reparera det.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Om du blev bedragen