Blir illamående, yr och trött av vispgrädde, men klarar av att äta/dricka andra mjölkprodukter.
Jag har ett problem och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag tror jag är allergisk eller överkänslig mot vispgrädde.Det har inte alltid varit så, utan det började på min 22-årsdag i feburari då jag skulle äta tårta som var gjord på grädde bland annat och bara några minuter senare mår jag verkligen skitdåligt!! Först blir jag hängig, trött och lite snurrig. Sen kommer illamåendet och det slutar med att jag spyr hela kvällen och är dålig i magen. Efter det vågade jag inte äta nån mer som var gjort på vispgrädde.
När svärfar skulle bjuda på gräddtårta en gång så kunde jag inte ens ta en liten bit utan att illamåendet sköljde över mig. Det räckte med att jag kände doften utav grädden.
Idag på jobbet så bjöds det på tårta och jag tänkte att jag tar en liten bit. Jag fick i mig en liten bit och kände mig som vanligt efteråt, i ungefär en halvtimme sen började illamåendet och tröttheten, jag kände tillslut att jag behövde spy, som tur var så slapp jag det! Men jag trodde att jag skulle kräkas flera gånger, mådde verkigen pest!
Min fundering är att jag reagerar endast såhär på vispgrädde! Jag kan dricka vanlig mjölk, äta mat som innehåller matlagningsgrädde, creme frachie, gräddfil, yougurt, filmjölk..
Någon som känner igen sig? Vad kan det vara? Vad ska jag göra?