Ligger o är orolig på natten! Nå´n mer??
Jag ligger o nästan skakar minutvis på natten. Vet ej varför, det känns så konstigt och jobbigt! Är det en undermedveten förberedelse inför förlossningen måntro? Å, är det nå´n som känner igen sig?
Jag ligger o nästan skakar minutvis på natten. Vet ej varför, det känns så konstigt och jobbigt! Är det en undermedveten förberedelse inför förlossningen måntro? Å, är det nå´n som känner igen sig?
Ingen?
jo,men inte att ja skakar,men nojig o orolig e man ju,o ja tror att du har en undermedveten oro i kroppen för de som komma skall,men allt går fint ska du se,kram o lycka till!!
Ja,jag har tagit detta så coolt...Men nu börjar jag rent av bli rädd! Har ju ett barn sen förr men är lite rädd för hur förlossningen ska gå denna gång...Tog ganska lång tid sist...Oftast är det på nätterna jag blir rädd? Dagarna går bra?! Sover ofta väldigt dåligt och funderar....Sover istället en stund på dagen!Det ÄR jobbigt jag har ju dessutom några veckor kvar att vara rädd på.....Har pratat med min man om detta,och han tröstar mig med att han finns vid min sida! Det är ju tryggt,men det räcker liksom inte.
Det är ju helt naturligt att bli nervös och orolig inför en förlossning.
Att du småskakar på nätterna låter ju orecis som nervositet, och att du nattetid har tid/ork att känna efter och inse att det skrämmer dig.
Kanske är det förlossningen i sig, eller det att ni ska bli en till i famijen och oron över det. Fullt normalt!
Jag väntar andra barnet men jag ligger också och vrider mig på nätterna.
Känner mig orolig över förlossningen, hur det ska bli med ett barn till etc. Jag tror absolut att det är en förberedelse inför det som "komma skall".
/ Anni v38+0
Tack snälla ni, nu känns det bättre!
38+6...det närmar sig!
Jag har dom senaste dagarna blivit jätteorolig också. Mest för att det skall hända bebisen nånting. Gick in i v.37 i dag så det är några veckor kvar. Min puls var uppe i 128 slag i minuten i dag!!!! Men det lugnade sig då jag lade mig ner en stund. Det känns konstigt i min kropp....... Men kanske man skall oroa sig mer eller mindre före förlossningen??!! Det är ju en stor sak som skall hända!