• Yosa

Ge mig ditt enklaste broccoligratäng-recept

Vill du dela med dig av din enklaste broccoligratäng? (Dock utan ägg pga av allergi.)

Tack på förhand!
    Kram

• Svar på tråden Ge mig ditt enklaste broccoligratäng-recept
  • saltabanditen

1. Tag en påse fryst broccoli.
    2. Häll upp i en form av något slag.
    3. Täck med ett lager ost.
    4. Mikra tills osten smält och broccolin är varm

Klart!

• Hugan

Jag köper keldas ostsås med 4 ostar. Jag brukar sätta in bara broccolin först ett tag så allt isvatten försvinner inte gott med blaskig gratäng. Jag tar 1 paket sås till en påse broccoli sen på med riven ost, salt och peppar.
    Vill du inte använda halvfabrikat så gör en tjock bechamelsås och i med massa riven ost och häll över broccolin.
    Lycka till!

• Yosa
    Hugan skrev 2010-06-24 18:07:38 följande:
    Jag köper keldas ostsås med 4 ostar. Jag brukar sätta in bara broccolin först ett tag så allt isvatten försvinner inte gott med blaskig gratäng. Jag tar 1 paket sås till en påse broccoli sen på med riven ost, salt och peppar.
    Vill du inte använda halvfabrikat så gör en tjock bechamelsås och i med massa riven ost och häll över broccolin.
    Lycka till!
    Oh lät gott. Severas med ris? Kanske gott med stekt kassler till?
  • Yosa
    Hugan skrev 2010-06-24 18:07:38 följande:
    Lycka till!
    Kelda ostsås? Tetra eller är det pulversås?
  • Shaun the sheep

Jag brukar ta fryst broccoli och förkoka nån minut i saltat vatten. Häller i en form tillsammans med kassler för att få det matigare. Sen gör jag en bechamelsås, fast med vitlök och ost. Blandar, in i ugnen. Tjoff, klart!

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • jelica83

Jag tar färsk broccoli och blomkål och lägger i en form tillsammans med små bitar av kassler. Gör en bechamelsås med ost och häller över + strör extra ost ovanpå. Supergott med potatis till!

• Hugan
    Yosa skrev 2010-06-24 19:12:24 följande:
    Kelda ostsås? Tetra eller är det pulversås?
    Tetra i kyldisken, den med 4 ostar är godast. Om du vill ha lite mer smak är det gott med ädelost och bacon i.
Svar på tråden Ge mig ditt enklaste broccoligratäng-recept