Anonym (candida - yey) skrev 2010-08-13 13:10:16 följande:
Kul med en till i tråden!
Vad skönt att du märker skillnad så fort! Tror att du kan komma riktigt långt med en bra kost, även om du inte kan ta vissa tillskott eller téer.
Har du tagit någon receptbelagd svampmedicin? Jag fick nämligen min candida efter graviditeten och då kom svampen på bröstvårtorna. Jag belv ordinerad svampmedicin (Fluconazol tror jag den hette) för att kunna amma. Men det belv inte ett skvatt bättre - snarare sämre då jag slutade med tabletterna. Det har bara varit kostoläggningen som har funkat för mig:)
tack ja känner mig varmt välkommen!
Jag har aldrig tagit rec.belagd medicin mot svamp.
Symptomen: Det värsta är väl magen... jag tål typ ingenting. Min mage kraschar helt av socker och vetemjöl.
Sen har jag jätteofta nagelsvamp. Har haft hudsvamp. Och kan knappt cykla för jag får så lätt svamp i underlivet.
Men som sagt för mig är det ett lidande med min mage.
Så jag la om kosten i måndags (nu e det lördag) och har således uteslutit all form av vetemjöl, socker, sötningsmedel, jäst, mjölkprodukter och svamp. Har mått kanon i några dagar. Sen hittade jag igår ett hälsobröd som är bakat med helt vete bara, och trodde de skulle gå bra men magen kraschade direkt.
Sen vet ni idag, så har magen varit okej, men så åt jag nötter o russin och det blev katastrof i magen.
Jag åt 2 nektariner innan också, kan det vara det?
Listan för vad jag kan äta blir ju bara smalare och smalare. Jag misstänker att jag inte kan äta fet mat, eller stekt/friterad osv... som att min mage bara tål "ren" mat som är så obehandlad som möjligt.
Vad tror ni?