• vampyria2

Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?

Jag var i kontakt med skolan nyss och fick då reda på att de har en regel om att alla flickor ska ha överdel när de badar på fritids.
    Jag har en dotter som går på könsutredning och endast har pojk kläder, hon mår riktigt dåligt i typiska flick kläder, hon var jätte ledsen i morse innan hon skulle till skolan i dag.
    De hade tvingat henne att bada i en tröja, hon tyckte att det var obekvämt och att hon inte kunde röra sig och ville slippa det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 14:04
    Jag menar inte just bikini utan om det är tvunget att de måste ha något på över kroppen, jag kan inte se att det är nått som det bör vara med tanke på att de oftast ser ut som pojkarna gör.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 08:24
    Har haft en dotter som har varit vaken hela natten och gråtit och haft ont i magen pga att just den läraren som jag pratade med i förra veckan tvingade på henne en tröja igen.
    Han är dessutom en av hennes favorit lärare så det känns extra svårt att inte han accepterar vem hon är.
    Hon har haft ont i magen och huvudet och som sagt gråtit, det är inte okej att man gör så mot ett barn.
    De skulle ha ringt upp oss och förklarat att de inte kan tillmötes gå oss här så vi kunde ha agerat, inte bara göra illa henne igen Obestämd
    Hon går på särfritids och man kan ju tycka att de där skulle vara lite mer förstående för barn med särsklidabehov, men jag hade visst fel Skrikandes

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 12:15
    Rektorn ringde just och enligt läraren så var det min dotter som hade tagit fram tröjan i går själv och sagt att hon ska ha den när hon badar, vet inte riktigt vad jag ska tro då dottern sa att det var läraren som sa åt henne. Hoppas att det är som läraren säger efter som han är en kanon lärare i vanliga fall. Juristen på kommunen har sagt att de har en rikt linje att alla flickor ska ha nått på över kroppen, då det finns konstigt folk över allt. Hmm låter så märkligt när det inte är någon skillnad på pojkar och flickor i den åldern och dottern har typiska pojk byxor, ingen annan kan ens misstänka att hon är en flicka i dem >.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?
  • så mycket bättre
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 15:35:15 följande:
    Större delen, ja.
    Större delen som syns i media. Det är en j*a skillnad mot större delen av de som är homosexuella.

Återigen, VAD baserar du detta på?
  • Denebola
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 16:15:11 följande:
    Inga föräldrar vill väl att ens barn växer upp och blir homosexuella.
    Vad skulle det spela för roll om de var homosexuella?
  • Denebola
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 16:19:43 följande:
    Fast en kille brukar ju vilja vara som en kille också..
    Räcker det inte med att en person brukar vilja vara som den är, oavsett vilket kön hen har?
  • Denebola
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 16:20:10 följande:
    Jag tror inte på det där.
    För det är ju rosa som gör att man blir bög, eller hur?
  • Lady Dahmer
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 16:19:43 följande:
    Fast en kille brukar ju vilja vara som en kille också..
    ja för att samhällets dikterar för honom att det är fel på honom om han avviker från normen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Rockan
    SaramedM skrev 2010-06-27 16:19:31 följande:
    jag stör mig på att du skriver "skulle bli"
    Du vet att man föds med sin sexualitet va?

OT: Därom tvistar faktiskt de lärde, det finns starka teorier om att vi visserligen föds med preferenser mer åt det ena eller andra hållet, men att dessa är påverkbara av hur våra liv ser ut. Den mänskliga sexualiteten är komplicerad.

För mig spelar det dock ingen som helst roll vem någon väljer att ligga med/leva med

• Slagsmålsklubben
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 15:08:58 följande:
    Ärligt talat så tror jag inte att någon pojke väljer flickkläder och flickleksaker helt frivilligt. Det beror isåfall på nått annat. Kanske fel i utvecklingen eller att föräldrarna hjärntvättat pojken för att de tror att de blir mer jämställda då. Och tro det eller ej, men det är faktiskt så att de flesta pojkar som under barndomen hellre valt flickkläder eller flickfärger eller flickleksaker blir homosexuella som vuxna. Och nej jag är inte homofob. Din man är väl ett specialfall isf.
    Underligt, för min yngsta son, nyss fyllda två år, har nämligen valt det helt själv. Jag undrar vad som gått fel. Något måste ju vara fel med honom, när han väljer en docka framför en bil, eller hur? Haha och det tror du på själv? Att man blir homosexuell pga en färg? Då är du verkligen ute och cyklar.
    Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • Slagsmålsklubben
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 16:15:11 följande:
    Inga föräldrar vill väl att ens barn växer upp och blir homosexuella.
    De flesta föräldrar bryr sig nog inte om vilken läggning ens barn har. Vad är det för fel med homosexuella, om man får fråga? Jag har inget problem med om något av mina barn blir homosexuell. Du skrev att du inte är homofob, här låter det så.
    Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • Emeli
    Denebola skrev 2010-06-27 12:12:01 följande:
    Nja. Det är normalt att puberteten börjar vid 8 års ålder (dvs det är inget fel/konstigt om en 8-åring går in i puberteten), det står inte att det är det normala att alla flickors pubertet börjar vid 8 års ålder.
    Det skrev jag inte heller. Jag skrev att den normalt börjar FRÅN 8 års ålder. Viss skillnad, eller hur? Det betyder att det i fritidsgruppen, där jag gissar att barn som precis slutat 1:an, 2:an och 3:an går, att det i den gruppen kan finnas ett antal flickor som har fått början till bröst.

Jag reagerade på ditt och så många flers självsäkra påståenden om at flickor i den åldern inte har något att dölja. Det kan vara så, men lika gärna vara ett helt felaktigt påstående. Det finns flickor som har kommit in i puberteten i den åldern, utan att det på något sätt är onormalt.
  • Denebola
    Emeli skrev 2010-06-27 18:20:37 följande:
    Det skrev jag inte heller. Jag skrev att den normalt börjar FRÅN 8 års ålder. Viss skillnad, eller hur? Det betyder att det i fritidsgruppen, där jag gissar att barn som precis slutat 1:an, 2:an och 3:an går, att det i den gruppen kan finnas ett antal flickor som har fått början till bröst.

Jag reagerade på ditt och så många flers självsäkra påståenden om at flickor i den åldern inte har något att dölja. Det kan vara så, men lika gärna vara ett helt felaktigt påstående. Det finns flickor som har kommit in i puberteten i den åldern, utan att det på något sätt är onormalt.
    Ja, vissa kan ha börjat få bröst och vissa inte. Jag har inte sagt något annat. Flickor som har börjat få bröst får självklart skyla dem om de vill, men vad har det med barn utan bröst att göra? Vad har möjlig pubertetsstartsålder för relevans för ett barn som inte har kommit i puberteten än, och därmed inte har några bröst att skyla?

Barn med bröst får skyla dessa om de vill, barn utan bröst ska inte tvingas skyla något som inte finns. Inte konstigare än så.
Svar på tråden Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?