Tycker du om att kramas och pussas?
Jag avskyr det. Jag är en hemsk varelse. Jag älskar att kramas och pussas med mitt barn och min man. Mycket och ofta. Men that´s it! Alla hälsningskramar och pussar kan dra åt skogen
Jag tycker seriöst att det är skitjobbigt med för mycket kroppskontakt. När vi är på släktmiddag med "makens släkt" (ca 15 pers) står alla innanför dörren när man kommer och man ska kramas och pussa på kinden innan man ens tagit av sig ytterkläderna och när man sedan ska hem måste man säga till en halvtimme i förtid eftersom man ska samlas i hallen och kramas och pussas och säga hejdå och lyckönska varandra. Vi ses ca 3 ggr i veckan.
I "min" släkt valsar man in och säger "halloj" och slänger sig på bekväm plats och snackar och dricker nåt gott. Det gillar jag bättre. Jag kramar inte heller mina vänner varje gång de kommer hit eller tvärtom.
Min bästa vän kramar jag ibland när vi träffas om vi inte har träffats på länge eller om någon av oss är ledsen. Men vi pussas inte. Jag pussar aldrig någon annan än min man och mitt barn och ogillar att bli pussad av andra.
Självklart blir jag inte ilsken när jag blir kramad. Det är ju av välmening. Men jag hatar processen som känns påtvingad och krystad och bara jobbig. Jag vill kunna säga hejdå och åka hem när jag vill utan att anses som otrevlig.
Ni som tänker påpeka hur bitter och jävlig jag är som irriterar mig på pussar och kramar kan bespara er det. Tråden är skriven med glimten i ögat. Jag blir inte arg när någon kramar mig. Bara lite obekväm.
Hur ställer ni er till kramar och pussar?