kan man tillaga fryst fisk på något bra vis?
Har fryst fisk som inte lär tina upp tills den ska tillagas, kan man tillaga den fryst eller kan man tina upp den på något vis?
Är otroligt kass på att laga fisk!!
Har fryst fisk som inte lär tina upp tills den ska tillagas, kan man tillaga den fryst eller kan man tina upp den på något vis?
Är otroligt kass på att laga fisk!!
Vad är det för fisk? Laxfiléer tinar jag upp snabbt i vattenbad
Tina i vattenbad brukar gå snabbt. Bra att den får tina så mycket som möjligt i alla fall. Hur du sedan tillagar den beror lite på vad det är för fisk, men är den fortfarande lite fryst brukar det vara ok att köra in den i ugnen på ca 200°. Gott att baka med lite smör, tomat, lök och kryddor du gillar.
Det är torsk.
Ett block med torsk då antar jag? Lägg den i en fryspåse och i vattenbad så tinar den snabbt!
Annars brukar jag ta frusen torsk, skära den i bitar och sedan koka den. Servera med citronsås och kokt potatis
Jag lägger dem i ugnsform, kryddar, gör en sås (färdig fisksås finns på affären eller hollandaisesås) och häller över, river lite ost, in i ugnen 200° i ca 30-40 min.Voila, fiskgratäng den enklaste varianten! :D
den har legat framme i ca 30 min så den är fortfarande ganska frusen.
Nej det är filéer.
Det spelar ingen roll för det jag skrev, det är bara stoppa ned, stoppa in o servera med ris el potatis el vad man nu vill ha till. :D
Då ska jag bara försöka få loss de från varandra ;)
Fryst blockfisk som torsk brukar jag skära i tärningar. Även om den är fryst så kan man skära tärningar bara man tar i ordentligt Sedan kokar jag den med skuren och tärnad potatis, rotfrukter och fiskbuljong. Jag lägger i citronpeppar i grytan och även ett paket matlagningsgrädde. Det blir en väldigt god fisksoppa av det hela