• gravidaU

Brunröda/lila trådar 3-5 mm långa i min 4 månaders avföring

Någon som vet vad detta kan vara? Min dotter har fram till i förrgår bara fått bröstmjölk och nu lite gröt och banan och sedan nu ikväll en blöja fylld med små sytrådstunna 3-5 mm långa brunröd/lila maskliknande saker. Vad är detta? Blir livrädd att det är blod kan det vara banantrådar som blivit lite mer lila/röda på vägen ut? Hjälp mig.
    /Ulrika

• Svar på tråden Brunröda/lila trådar 3-5 mm långa i min 4 månaders avföring
  • Pillis1975

Det är från bananen. Om man mosar en banan ser man små svarta trådar i gojset, det är dom man ser i avföringen.

• lövet2

Det ser ut så där när de ätit banan. Helt normalt! Du kommer nog att hitta flera glada överraskningar i blöjan när ni börjar med andra sorter!

• gravidaU

men ska de inte va svarta... dessa är mer lila

• Flickan och kråkan
    gravidaU skrev 2010-06-24 19:14:02 följande:
    men ska de inte va svarta... dessa är mer lila
    Nej, våra har inte varit svarta. Banan .
  • gravidaU

frösöblomster var era också lila?

• Pillis1975

Mina barns var bruna har jag för mig. Bajset var gult och trådarna bruna. Jag trodde att min son fått mask när jag såg det, men gick ut o letade på nätet o hittade att det var banantrådarna.

• Flickan och kråkan
    gravidaU skrev 2010-06-24 19:56:38 följande:
    frösöblomster var era också lila?
    De kom i olika färger om jag inte missminns mig....med båda barnen. Kommer inte ihåg om de var just lila......vilken nyans de hade berodde på hur bajset i övrigt såg ut....olika nyanser av brunt och grönt är jag helt säker på i alla fall . Vet att mina tankar också gick till "hjälp blod" med första barnet så åt den nyansen måste det ju ha varit....lilla ligger ju väldigt nära brunt så det låter väl inte så besynnerligt  i mina öron. Du skriver ju också brunröda/lila i TS ser jag nu.
Svar på tråden Brunröda/lila trådar 3-5 mm långa i min 4 månaders avföring