Boomtown skrev 2010-06-25 00:12:06 följande:
Tack snälla för er hjälp och stöd.
Jag ringde in till sjukvårdsupplysningen förut. Hon frågade om jag hade tuppat av - nej, om jag va svart runt ögonen-nej mm
Men hon tyckte att det lät som en mycket obehaglig smäll så hennes rekommendation blev att jag skulle åka in till sjukhuset så att en läkare får titta på det. Om jag börjar må illa så ska jag ringa ambulans omedelbart. Ja, här sitter jag, barnen sover och min gubbe måste givetvis vara hemma med dem. Ingen svarar i telefonen så jag kan inte få skjuts in till sjukhuset. Men jag har hämtat mig från den värsta chocken, jag har ätit och mår inte alls illa. Det måste ju vara ett gott tecken? Så jag avvaktar nu under ett par timmar.
Imorgon ska jag jobba eftermiddag. Undrar hur det kommer att gå. Jag kanske är helt mörbultad imorgon. Usch, det är läskigt att slå sig i huvudet. Tack för att ni har berättat om era erfarenheter.
Kram från den idiotiska småbarnsföräldern som inte använder cykelhjälm. Och som cyklar på en herrcykel som är för stor och som jag knappt når till handbromsen på. Och som cyklar med väska som ramlade ner på armen och in i hjulet. Är jag nominerad till Sveriges idiotiska klantarsel?! Jag känner mig segerviss.
Låter som ett klokt beslut av sjukvårdsrådgivningen. Jag tänkte faktiskt också på ett det lät som en väldigt obehaglig smäll.
Jo, just det när man får en hjärnskakning,
kan göra att man sen har cykelhjälm vartenda meter man kör med cykel.
Jag vet knappt om jag hade hjärnskakning ens, när jag ramlat från en stege.
Men nu har jag hjälm PRECIS hela tiden på cykel. Den sitter som en smäck!
och förut skämdes jag när jag hela tiden slarvade med den.
Alltid nåt gott med det onda.