• kattis123

Någon mer som ska börja pergotime i augusti som vill följas åt?

Hej

Jag och min sambo har försökt få barn i 10 månader (sedan jag slutade med ppiller). I augusti ska vi få testa pergotime.
    Jag har otroligt oregelbunden mens....ibland 28...ibland 38....ibland ...45......osv...

Jag har testat ÄL stickor men aldrig fått utslag.

Hur är det för Er?

Kram

• Svar på tråden Någon mer som ska börja pergotime i augusti som vill följas åt?
  • KälskarT

Hej!

Jag hänger gärna på:) Jag har redan testat en kur pergotime och har fått mens idag:( Jag kommer att vänta tills nästa mens med att pröva ytterligare en kur...så troligtvis blir det någon gång i slutet på augusti...om jag inte blir gravid på nästa ägglossning förstås, vilket hade varit väldigt trevligt:) Jag och min sambo har försökt i 8 mån cirka, vi blev gravida på första försöket men fick få missfall. Sedan dess har jag tyvärr bara haft tre ägglossningar inklusive denna med pergokuren...så lite segt känns det just nu:( Går du till privat gynekolog eller inom landstinget?

Du skriver att du testat med stickor men aldrig fått utslag, har du PCO? PCO kan ju göra att ÄL-stickor inte funkar menar jag, på vilket sätt är jag osäker på faktiskt:) Jag har själv PCO och har endast testat med sådana stickor nu vid pergotime-kuren...och det verkar ha funkat iaf...

Ha en superhärlig sommar!

//K

• kattis123

Hej!

Jag går hos en privat gynekolog. Hon har tittat på mig men aldrig nämnt något om PCO så de tror jag inte att jag har.

Jag hoppas så att pergo ska hjälpa oss att få barn. Jobbigt när många i sin närhet blir gravida snabbt och enkelt så tar de sån tid för en själv. Men det är tur att det finns hjälp att få.

Jag ska ringa min gyn 9 augusti så jag hoppas kunna komma redan den veckan och få pergo ska nämligen ha min mens någon gång runt där oxå.

Vilka dagar tar du din kur på? Har förstått att det finns olika sätt dag 5 o 9 eller 3 o 7. Undra vilket som är bäst?

Hur länge hade du ätit sa du? blev du gravid men fick mf av pergo eller blev du gravid naturligt då?

Ha en skön sommar du me!

• KälskarT

Jo, det är ju jobbigt när massa folk i ens närhet blir gravida och man inte ens vet själv om man kommer kunna bli gravid. Vi har visserligen som sagt varit det en gång men jag är ändå orolig för att det inte ska gå en gång till. Jag blev gravid utan behandling...men sen dess har jag bara haft tre ägglossningar. Min mens nu har faktiskt inte kommit igång ännu, jag har bara haft bruna flytningar...så jag har fortf ett litet hopp om att jag ska vara gravid efter denna pergo-kuren. Den som jag tog nu var min första...och jag började på dag 5. Vet du vilken dag du ska börja? Det verkar som att dag 5 är den vanligast efter det jag har läst här på familjeliv i alla fall.

Tror gynekologen att du inte har ägglossning eller är det nåt som gör att du inte får utslag på stickorna?

Ha det gott!

//K

Svar på tråden Någon mer som ska börja pergotime i augusti som vill följas åt?