• Sissa Blom

Har du en Brio spin - är du nöjd?

Hej

Jag funderar på att köpa Brio Spin men skulle gärna vlja höra från er som har den om ni är nöjda.

Jag har en UJ idag (tvilliing) och tanken är att vi ska ha 2 st spin som extra/ enkel vagn till våra  20 månaders tvillingar. Jag tycker inte om paraply vagnar och tycker att traditionella sulkys utan svängbara hjul blir för klumpigt och har därför fastnat för spin.

Men ni som har den , vad tycker ni?

Tack på förhand

• Svar på tråden Har du en Brio spin - är du nöjd?
  • alvide

Brio spin är jättebra vagn som är mycket smidigare än en vanlig sulky och mycket MER vagn än paraplyvagn. Vi har en Brio Spin och den enda nackdelen är att den går inte lika bra som en Urban Jungle i snö men det går.

• Hnosse

Är väldigt nöjd med min! Kan inte svara på hur den går i snö, men den går in i bagaget på vår plåtcab även när taket är nere vilket är fantastiskt bra!! Med det vill jag säga att den är väldigt liten och smidig

• Sissa Blom

Tack för svaren! Kul att höra att ni är nöjda. Snö är jag inte så orolig för , dom dagar jag behöver vara ut i snö kan jag ta UJn. Det verkar som om den är just det jag letat efter, mellanting mellan klumpig sulky och ranglig paraply vagn.

• makas

Hoppar in och lånar tråden - funderar också på att köpa en Spin.
    Hur är liggläget? Är det djupare än t ex Race?
    På Brios hemsida står det att Spin har "ett generöst liggläge", medans Race har "ett väl tilltaget liggläge".

Vad innebär detta i praktiken?

• hallonpannkaka

Jag är oxå nöjd! :)

Liggläget fungerar bra till min tjej som är snart 2 år, hon sover dock inte så ofta i vagnen.
    Älskar att den går att köra med en hand, enkel att fälla ihop, och de svängbara framhjulen så klart. Det är ingenting jag är direkt missnöjd med än så länge.

• karet

Vi har kikat på den men ärligt så fastnade vi mer för babytravel milano, har ni kollat den?

• flowerLowa

vi har brio spin och är supernöjda.
    Hade dock önskat fullt liggläge till min lille 17 månaders grabb (haft vagnen sen han var 13 månader.)
    Men fördelarna väger upp den enda lilla ynka nackdelen...

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
  • alvide
    makas skrev 2010-07-02 22:13:07 följande:
    Hoppar in och lånar tråden - funderar också på att köpa en Spin.
    Hur är liggläget? Är det djupare än t ex Race?
    På Brios hemsida står det att Spin har "ett generöst liggläge", medans Race har "ett väl tilltaget liggläge".

Vad innebär detta i praktiken?
    Säkert bara olika uttryck. Vi har en gammal brio race hos farföräldsrar o en spin hemma. Jag ser ingen skillnad på liggläget. Spin o Rac ska vara lika utom hjulen fram.
Svar på tråden Har du en Brio spin - är du nöjd?