marinap skrev 2011-02-28 20:19:49 följande:
Jag har precis bestämt mig för att åka dit,
Jag tackar också för expressenartikeln.
Hur blev din resa skärgårdsbo....har du fler tips att dela med dig av.
Det var en helt underbar resa! Vi var bara där i 4 dagar men hittade en lägenhet precis vid promenadgatan inne i centrum. Från lägenheten var det bara ca 5 minuters promenad till stranden som ligger mitt inne i stan. En lång och fin sandstrand och trots att vi var där i augusti var det väldigt glest med folk. Utom på lördagen då stranden fylldes av italienarna själva. Men inte en turist så långt ögat nådde. Underbart!
Då det var augusti och väldigt varmt tyckte vi det var skönt att bara slappa de 4 dagarna vi var där. Vi solade och badade på dagarna och gick i affärerna sent på em/början på kvällen och satt sen på härliga restauranger och åt fantastisk mat på kvällarna. Vi upplevde inte så mycket utanför staden m a o.

Men när vi skulle åka hem delade vi flygtaxi med andra som hade åkt till de närliggande städerna (Marsala =marsalavin) och linbanan som finns strax utanför staden. Det går även båtturen till öarna utanför som ska vara jättevackra.
När det gäller restaurangtips så är det bara att välja och vraka, alla är bra. :) Har ni fixat boende?
Ha en underbar semester!