• skärgårdsbo

Trapani, Sicilien

Hej,

jag har bokat en resa med Ryan Air till Trapani på Sicilien men vet inte ett dugg om resemålet. Cool

Är det någon här som känner till Trapani och har varit där. Lite tips på vad man ska göra där och om det finns någon fin sandstrand vore jättebra.

/Ulrica

• Svar på tråden Trapani, Sicilien
  • skärgårdsbo

Tusen tack för ditt svar evaoregon! Det var ju en jättebra artikel! Cool

• evaoregon
    skärgårdsbo skrev 2010-07-08 15:55:40 följande:
    Tusen tack för ditt svar evaoregon! Det var ju en jättebra artikel! Cool
    Varsågod!  Hoppas det blir en trevlig resa!  Glad
  • marinap

Jag har precis bestämt mig för att  åka dit,
    Jag tackar också för expressenartikeln.
    Hur blev din resa skärgårdsbo....har du fler tips att dela med dig av.

• skärgårdsbo
    marinap skrev 2011-02-28 20:19:49 följande:
    Jag har precis bestämt mig för att  åka dit,
    Jag tackar också för expressenartikeln.
    Hur blev din resa skärgårdsbo....har du fler tips att dela med dig av.
    Det var en helt underbar resa! Vi var bara där i 4 dagar men hittade en lägenhet precis vid promenadgatan inne i centrum. Från lägenheten var det bara ca 5 minuters promenad till stranden som ligger mitt inne i stan. En lång och fin sandstrand och trots att vi var där i augusti var det väldigt glest med folk. Utom på lördagen då stranden fylldes av italienarna själva. Men inte en turist så långt ögat nådde. Underbart!

Då det var augusti och väldigt varmt tyckte vi det var skönt att bara slappa de 4 dagarna vi var där. Vi solade och badade på dagarna och gick i affärerna sent på em/början på kvällen och satt sen på härliga restauranger och åt fantastisk mat på kvällarna. Vi upplevde inte så mycket utanför staden m a o. Men när vi skulle åka hem delade vi flygtaxi med andra som hade åkt till de närliggande städerna (Marsala =marsalavin) och linbanan som finns strax utanför staden. Det går även båtturen till öarna utanför som ska vara jättevackra.

När det gäller restaurangtips så är det bara att välja och vraka, alla är bra. :) Har ni fixat boende?

Ha en underbar semester!
  • Zolong

Jag ska till Sicilien i september med släkt, familj o två små barn. Funderar på om man ska bo i Cefalu eller Palermo. Men ni rekommenderar alltså Trapani? Någon annan som har erfarenhet från Sicilien?

• Anders 512

Vi var på Sicilien i mars förra året. Vi flög till Trapani med Ryan Air och hämtade upp vår hyrbil direkt på flygplatsen. Första natten bodde vi i Trapani, andra dagen åkte vi via Eriche till San Vito Lo Capo som är en jättemysig badort med en låååång strand. Så vill man bada kan jag rekommendera San Vito.

Här finns bra beskrivning av de olika orterna i närheten av Trapani: www.trapanisicilien.se

Svar på tråden Trapani, Sicilien