• As mamma

Leker dina barn med leksaksvapen?

Leker dina barn 3-5 år med leksaksvapen? Får de göra det hemma eller bara på dagis, hos kompisar, hos mormor och morfar osv? Med leksaksvapen menar jag knivar, svärd, pistoler, gevär, osv. Motivera gärna :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-25 21:27
    OBS!

Ja, hemma = överallt :) (Dåligt förklarat)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leker dina barn med leksaksvapen?
  • CeeJay

Annat: Ja, de får leka med leksaksvapen, vart de vill.

Vet inte vad jag ska motivera: Ser ingenting konstigt med det. De har bara några få leksaks"vapen" men barn hittar ju även pinnar och "slåss" med. Dom vet mycket väl att det finns människor som använder vapen att göra andra illa och att de inte ska göra andra illa, oavsett om de har ett låtsatsvapen eller ej i handen

• Kazeer

Nej, inte alls.

Äldste sonen (drygt 3 år) leker inte med leksaksvapen. Däremot så har jag sett honom ta upp pinnar och låtsas att de är skjutvapen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lillsnufflan

Nej, inte alls. Jag har ju inte förbjudit min son att leka med leksaksvapen hos andra, men han har aldrig gjort det. Jag tror inte så många av hans kompisar har leksaksvapen och på dagis har de inga. Det finns ett antal barn där som kommit till Sverige som flyktingar från krigsdrabbade områden och de skulle knappast må bra om andra barn sprang runt med gevär, det kan ju trigga många jobbiga minnen. Vi har heller aldrig köpt vapen till vår son, jag tycker det är onödigt, det finns bättre leksaker.

• As mamma

Intressant :) Vi har köpt svärd och fäktas och lekt Zorro, men ingenting annat. Däremot kom han hem och hade gjort en kniv (?!) på dagis som han skar oss med!! Och hos en kompis tog han fram en pistol och ville skjuta mig om och om och om igen.. jag blev inte så glad =/ Tycker inte man behöver veta vad vapen är i den åldern egentligen.. förutom svärd då, jag kanske är lite konstig haha men riddare har ju det så det blir väl mer "normalt".

• lövet2

Ja, vi har flera svärd. Fäktning har varit populärt för de flesta av våra barn ...

• Myrbäret

Jamen självklart.

Tjej, dotter= styka, mot strömmen, bra självkänsla.

• Myrbäret

=långsökt

shit happens men still möjligt.

• Tant Green

Inga köpta, men visst fäktas hon (5 år) med pinnar ganska ofta. Och hon hade gjort en "pilbåge" häromdagen när de var i skogen med dagis.

• MariaJuj

har inte köpt några och förskolan har inga vapen..i övrigt så tror jag inte heller de lekt med vapen...såvida inte vattenpistol räknas för det har vi Solig

Svar på tråden Leker dina barn med leksaksvapen?