• Snusklubban

Okej eller inte okej?!!

Hej!
    Skulle behöva lite åsikter i en sak...
    Fick andra barnet för två veckor sen. Brukar alltid fira midsommar med några vänner på landet, så även detta år. Kör barnfritt vartannat år, vilket det var denna gång. Vi lämnade vår stora tjej hos mormor o morfar och hade givetvis den lilla med oss.
    Träffades 15, och vid 21 åkte jag hem med den lilla, då de flesta började bli berusade och musiken hög...
    Nu till min fråga! tycker ni det var okej av min man att stanna kvar eller tyckte ni han borde följt med mig hem? Aldrig så kul att behöva komma hem till ett tomt hus på midsommarafton då man vet alla festar o har kul=( Jag är oerhört besviken på min man som valde vännerna framför mig... Är det jag som är tramsig eller vad tycker ni?!!

• Svar på tråden Okej eller inte okej?!!
  • Umm Elias

Tycker inte ni borde gått alls med en så liten överhuvudtaget.

Men eftersom ni gick ville jag bara säga att det var bra gjort av dig att åka därifrån när de börjat dricka, alltför många utsätter sina små för alkoholpåverkade människor.

• trollbottom

Hade ni inte pratat ihop er innan?

Jag hade tyckt det var okej om man kommit överens om det innan.

• La Lola

För mig hade det varit ok om han hade stannat kvar.

Jag tycker det är skönt att vara hemma själv.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Snusklubban

Den lilla låg i sin vagn i trädgården och sov nästan hela tiden, så jag tror inte hon tog någon skada av att vara där! Man kan ju inte isolera sig helt i heller bara för att man har en nyfödd!

Vi hade pratat om det innan, och sambon sa att vi skulle se hur det blev... Men jag kan ändå känna att när han ser att jag är ledsen så önskar jag att han hade följt med hem...

• Kalycia

Jag tycker att det är viktigt att han får leva sitt liv och göra sådant han vill. Han kommer hem inatt och sen har ni hela helgen tillsammans. Det är inte ofta han får chansen att träffa sina vänner och festa kan jag gissa? 

• snillis

Jag hade inte haft några som helst problem med det, tvärtom faktiskt.
    Kul för honom - skönt för mig.
    Win win helt enkelt! 

• Gummsan

Jag hade gärna sett att min man följde med hem och att vi myste framför en film. Hade jag sagt så snällt till honom hade han nog gjort det med. Hade han valt att stanna hade jag blivit lite besviken kanske.

• Tinnys

Det är sånt man måste prata om innan, så det känns bra för alla inblandade, det var uppenbarligen inte okej för dig och då borde du ha sagt det till honom. Själv hade jag stannat och skickat hem sambon....

• Snusklubban

Film var precis vad jag tänkt mig, men som ni säger så får man kanske bita ihop och unna honom att va med sina vänner o festa lite... Kanske att man är lite väl egoistisk ibland=( Kände mig så ensam bara....

• Snusklubban

Tack för era svar i alla fall!!

• trollbottom

Men om du blev ledsen måste du ju säga det till honom. Att du hade behövt hans sällskap och närvaro ikväll. Han kanske inte alls uppfattade att du blev ledsen eller ville att han skulle följa med hem.

• Miss Cee

Som det låter i mina öron så var det er kommunikation som brast.

Jag antar att han inte hade stannat kvar om ni haft en rak diskussion innan och varit överens om att bebisen inte borde vara kvar hela kvällen, och att du varit tydlig med att du inte ville sitta ensam på midsommarnatten. (Du känner ju honom bäst, men eftersom ni har barn ihop utgår jag ifrån att det är en bra kille som inte medvetet vill göra dig ledsen..)

Han uppfattade det väl som att han faktiskt HADE ett val, och du ville att han skulle välja rätt utan att du behövde tala om vad du förväntade dig. Givetvis har du all rätt att vara besviken och lite ledsen över att vara ensam, men om du vet med dig att du hade kunnat uttrycka did klarare så tycker jag inte att du ska ta ut det på honom.

• MassiiMotoo

Helt okej. Jag brukar fråga honom någon gång vi varit ute så om han velat stanna ås kunde jag köra hem själv. Skönt att vara för sig ibland.

• Mummy

Men hur kul är det att avbryta en fest för att åka hem och se på en film? Nä, hade inte haft något emot alls att han åkte hem. Bara för att man har barn måste man få roa sig själv också. Givetsvis ska det då gälla åt båda hållen

• Niiskuneiti

Om bebisen är 2 veckor och han hellre vill festa så är ju frågan hur han prioriterar. Jag tänker som så att vi haft vår chans att festa loss och när bebisen är liten är det inget man direkt har lust med. Sen när den blir större är det en helt annan fråga.

I sak tycker jag inte det är fel att den ena stannar kvar på festen och den andra går hem. Men när det gäller ett så litet barn tycker jag att det är sorgligt att det är så viktigt.

Svar på tråden Okej eller inte okej?!!