Nej! Och jag är fortfarande snål med att låta någon annan fixa matningen... Jag är lite av en egoist skulle jag tro
När jag eller hennes pappa ger henne mat så vet jag att hon äter ordentligt, och det ruckar inte på andra rutiner. När farmor provade ge henne flaska vid 4 månader åt hon inte, men när jag tog över så gick den i. Hon är nu 8 månader, och äter inte flaska längre annat än en gång per natt. (Jo, hon får fortsätta med det, visst är jag hemsk!) Men jag ger henne gärna när det är dags för mat, och då ger jag henne.
Det är helt okej att säga nej, det är jag/vi som sköter matningen! Min tjej slutade amma vid två månader, jag hade inte mat så det fick bli ersättning. Det var bara vi, alltså jag och pappa som fick ge henne mat dem första sex månaderna. Jag resonerade som så att dem som ammar får behålla den här mysstunden för sig själv, varför ska jag nekas den bara för att jag inte har tillräckligt med mjölk?
Men, om du vill att någon annan ska mata barnet, så varför inte, så länge hon är trygg med personen så tror jag inte det ska vara några problem.