jag har aldrig fått frågan själv sådär (utan o va gravid) men kan tänka mig att det inte är den roligaste frågan..däremot kan jag tänka mig, som någon mer skrev, att hon kanske har tänkt på något annat än magen.. sen pratar en del och tänker efter senare helt enkelt med..
solskina skrev 2010-06-26 16:06:48 följande:
Samma känsla när jag läser i tidningen när ska vi höra små fötter i kungahuset.
Tänk om dom inte kan få barn!!
Jag har en vän som levde många år med stressen att inte bli gravid. Hon fick höra dessa ord gång på gång. Även när andra i hennes närhet fick frågan så var det som en kniv i henne. (hon fick barn sedan med hjälp).
Jag har fått frågan av en husläkare för många år sedan.Jag var är med sonen.
-Är du gravid
-Nej jag är så här fet, svarade jag (var inte jätte stor men inte trådsmal heller).
Han rodnade läkaren och vände som om.
Jag har råkat ut för liknande, var till en distriktsköterska pga eksem och hade ett utslag på magen, där jag även har fått lite bristningar senaste åren..på en gång slänger hon bara ur sig "jaha du har fött barn också!".. jag blev så himla paff så jag hann inte "samla ihop" ett bra svar, som du, utan det blev bara "eehh...näe det har jag inte..".. senare så kom jag på att jag skulle ha slängt ur mig nåt sånt att näe jag är bara fet..
inom vården framför allt borde dom ju ha vett o inte fråga eller släng ur sig saker bara sådär tycker man..