• shopgirl75

Ska vi kämpa tillsammans? Stor övervikt!

Hej tjejer!
    Finns det någon där ute som har stor övervikt att tappa och som vill att vi ska hjälpa och peppa varandra?
    Jag har minst 30 kgs övervikt (så fruktansvärt att skriva)....
    Jag vet att jag är socker beroende och har haft ett stressigt år som lagt många extra kg till
    kroppen då sockret varit det som hjälpt mig orka...

Jag tror jag ska försöka LCHF igen, har gjort det förrut, men aldrig klarat av att hålla ut tillräckligt länge för att det ska bli en livsförändring.

Kom igen!! Kämpa med mig!!!

• Svar på tråden Ska vi kämpa tillsammans? Stor övervikt!
  • Krabbolina
    AnnelieTyresö skrev 2010-08-03 22:41:08 följande:
    thelifesaviour

Kan inte du lägg in exakt hur du gjorde den där dressingen?

Jo jag förstår er som bara har 20kg att gå ner, att ni känner att ni gör det benhårt ett tag sen, kan ni släppa lite.

Men jag ska gå ner 63 kg TILL, trots att jag redan gått ner 15.2.

För mej ÄR det ett framsteg att inte ta en hel meny på Donken, eller bara ta 2 bitar av längden. Det fanns massa kakor oxå, å de rörde jag inte.
    Så det är nog bara att inse att vi alla har olika mål med dagen.
    Jag hade med mej en bit melon till fikat, men såg i bilen att den var dålig, så jag kunde inte ta fram den, men jag hade med mej bubbelvatten och en liten flaska light dryck.

Imorron ska jag träffa 2 st som gjort en GBP, vi ska äta på MAX, för den ena har inte gjort det sen sin op, så hon vill testa. Jag kommer bara ta det jag asbolut vill ha, inte en färdigmeny, utan plocka ihop en egen, och det är helt ok för mej. För jag lever ett sånt liv där jag e ute en del, fikar med folk, äter lunch osv. Hade jag levt ett familjeliv med fruksot, lunch middag och i säng kl 22, hade det kanske vart annorlunda, men det är inget jag varken vill eller strävar efter. Jag gick ner 0.5kg/v trots att jag åt 200gram choklad varje kväll OCH 5-10 glassar, å sen mat från uteställe.
    Så att jag nu äter gröt varje morgon, och nästan alla mål hemma är hemlagade det är en STOR frmagång för mej. Allt beror på hur mkt man måste ändra. För mej funkar det inte med nolltolerans, det har jag testat förr, denna gång gör jag som Överviktsenheten säger, små små förändringar under en lång tid. Det funkar för mej, som det ser ut nu.

Usch. Jag däckade här hemma när vi kom hem vaknade just, är förkyld, ont i halsen, feber och ont i hela kroppen.
    för mej är det självklart att alla har olika mål och att man är stolt för det man har lyckats åstadkomma!

Jag tar en dag i taget och idag är jag glad att jag bara druckit två burkar cola på jobbet, annars brukar det bli 2 st 50 cl, och en massa när jag kommer hem eller innan jag kör till jobb, beror på när jag börjar jobba.
  • AnnelieTyresö

Aha, det är din svaghet?

Ja colaträsket asså, många som är fast där hehe

Upplever du att du blir piggare?
    Jag dricker inte så ofta, men jag har aldrig reflekterat över det..

Min kille dock dricker läsk så fort han vaknar, för att komma igång :P

• Bättan

Visst är vi olika, och visst har vi alla olika behov, och var och en måste hitta sin egna metod som funkar!
    Jag gämför mitt sockerberoende med tex "alkohol" jag kommer alltid vara utsatt för det, det finns "naturligt" omkring mig, + att mat och fika är "socialt"

Jag vill verkligen gå ner i vikt nu, och känner att det går bra just nu, försöker att glida påmitt lyckorus som det ändå är att gå ner i vikt!!

Jag har som bekant redan tappat 10 kg, väger ca: 100kg idag. Slutmål är 70-75. får se hur det går.. är ändå över 170, lång och har kraftig benstomme =) som det så fint heter.

Delmål 1/9.. 90kg
    Delmål 1/10 80kg
    Delmål 1/11 ca: 75kg/-70kg
    Delmål 24/12 hålla vikten och börja forma kroppen.

Viktresan är alltså att tappa 40 kilo. (usch & fy, vad mycket det känndes)

//Bättis

• Bättan
    thelifesaviour skrev 2010-08-02 14:59:30 följande:
    Idag har jag vågat mig på att lägga in före-bilder på min vikt-blogg, samt antagit en delmålsutmaning, som jag kan tipsa er om! Jag ska gå ner fem kilo på månad nu, hoppas det kommer funka! :D

tjockisresa.wordpress.com/ 

Du är modig du som har lagt ut bilder, jag hade aldrig vågat det. All heder åt dig...  Jag kommer följa din vikt resa.. Keeeeeeep it upp. // Bättis
  • AnnelieTyresö

Kanske att jag har ett sockerbehov, men inte så illa som jag förstår att andra kan ha. Jag mår inte dåligt fysiskt om jag inte får socker en dag, jag är nog mer att jag tröstäter, så för mej är inte socker den stora boven.

Om du gillar bloggar så har ju Katrin Zytomierska en blogg å hon kör ju stenhårt utan socker nu, visade sig att hennes favvo charkskinka innehåller massa socker, så hon å charkgubben gick igenom alla produkter tills de hittade nåt som var sockerfritt. Jag tycker hon skriver rätt så roligt, så jag följer den.

• Bättan
    AnnelieTyresö skrev 2010-08-03 23:37:07 följande:
    Kanske att jag har ett sockerbehov, men inte så illa som jag förstår att andra kan ha. Jag mår inte dåligt fysiskt om jag inte får socker en dag, jag är nog mer att jag tröstäter, så för mej är inte socker den stora boven.

Om du gillar bloggar så har ju Katrin Zytomierska en blogg å hon kör ju stenhårt utan socker nu, visade sig att hennes favvo charkskinka innehåller massa socker, så hon å charkgubben gick igenom alla produkter tills de hittade nåt som var sockerfritt. Jag tycker hon skriver rätt så roligt, så jag följer den.
    Tröst eller glädje... jag har kunnat äta i alla lägen...  men det ör slut på det nu.. Blev en shake i morsé sen en lunch på hälso freak.. (kanonställe, där de har skrivit ut ant kcal i alla rätter)

// Bättis
  • Bättan
    Krabbolina skrev 2010-08-01 21:50:45 följande:
    vad är det för knäcke? Lät intressant!
    Jag tar reda på det, och återkommer =)
  • Micalela
    AnnelieTyresö skrev 2010-08-03 23:37:07 följande:

jag följer med hennes blogg, men hon verkar ju rasa, Iofs så har hon precis fått bebis och hon är ju naturligt smal.
    Jag kör med med lchf, bara det att man luktar så förbannat illa i munnen!

micalela.blogg.se 
  • AnnelieTyresö

Ja det är smididgt med pulver, vilket kör du?

• Loppan87

Jag är också i "kamp" med att bli av med min övervikt.
    Januari 2010 vägde jag lite över 100kg och idag har jag tagit mig under 80kg, har snart tappat 30kg nu. Har tänkt gå ner ca 10kg till. Är 174cm lång/kort. 

Jag är rädd att jag nu bara för att jag kommit ner på en vikt som känns mer ok ska "slappa" till..men vill verkligen ner de sista kilona så de SKA gå ! :D Januari 2011 ska jag inte väga ett gram över 70kg.  Intressant att följa andra som är i samma sits som en själv ! :)

Svar på tråden Ska vi kämpa tillsammans? Stor övervikt!