Sprickor i underlivet!! Hjälp?
Jag har flera gånger haft ont och klåda i underlivet.. Det har varit jättetorrt och blivit sprickor i blygdläpparna. Har varit hos gyn några gånger, en gång var det svamp, en annan var det en ospecificerad infektion. Det händer jätteofta trots alla "dunderkurer" jag har fått mot svamp och infektion ("nu kommer du garanterat inte få det igen"). Nu har jag jätteont igen och har en massa stora sprickor i blygdläpparna, det ser ut som om man har skurit sig med kniv :( En gång sa gynekologen att man kan bli torr och lättare få infektion av hormonspiral, vilket jag har. Undrar om det är det? Nu måste jag boka tid hos gyn IGEN men det blir ju aldrig bättre, får bara medicin och krämer men det kommer alltid tillbaka.. jag tror att det ofta kommer efter sex (med kondom för det mesta) dessutom.. vet inte om sexet gör så att det blir torrare, men det känns inte torrt under samlaget. Det spelar inte heller någon roll om vi använder glidmedel, det blir så i alla fall. Men inte VARJE gång efter sex. Det håller i sig länge när jag får det, det tar tid innan sprickorna läker, och då kan jag inte ha sex. Jag har sån ångest pga det här...
Någon som vet vad det skulle kunna vara? :(