• Anonym (Idéfattig)

Jag är gravid, hur ska jag berätta för pappan? *roliga tips sökes*

Jag plussade idag, pappan till barnet vet inte att jag testat ännu och jag vill berätta på något roligt sätt. Någon som har några förslag?
    Först tänkte jag att vi skulle äta någon gott och sedan så berättar jag, en annan idé var att jag skulle ta kort på testet och göra som en bakgrundsbild på hans dator.. Fler förslag sökes :)

• Svar på tråden Jag är gravid, hur ska jag berätta för pappan? *roliga tips sökes*
  • N3D

Köp några söta bebis skor, knyt ihop och häng över backspegeln i bilen :)

• Bonzan

Jag  skulle ge gubben en påse nappar och grattis på farsdagskort men pga blödning fick jag bara säga som det var på väg till akuten....
    Lycka till och grattis! 

• PoppuRed

Jag tänkte ge honomen bok om "mina förtsa år som pappa"

eller ge honom ett kort där det står typ grattis pappa.

sen vet man ju inte om de fattar. haha.

Har du berättat än?

• Anonym (Idéfattig)

Jag har inte berättat än, och kommer nog vänta tills han kommer hem (senare i eftermiddag) tänkte beställa en bok och ge honom.. Hittade en pappasida på internet som jag funderar på att göra till startsida på hans dator !

• Anonym (spännande)

Åh vad skoj att göra något sånt där.
    Själv var jag helt fantasilös när jag blev gravid, jag berättade det över telefonen.
    Vi bodde inte ihop då, rål´kade bli ett plus väldigt tidigt i förhållandet och när jag plussade så var det i en period då vi båda arbetade mycket och skulle inte ses förrens om 1 vecka.

Den dagen skulle han ut med vänner, och det första han sa, vill du jag kommer till dig, jag sa nej, utan sa att han kunde gå ut och fira med sina vänner bäst han ville, nu hade han ju mer anledning att fira.

Det var nu snart 6 år sen, nu bor vi ihop och är lyckliga, skulle det plussas i framtiden, vi har inga planer på barn så kommer jag nog göra något roligt/gulligt

• Anonym

Gå ut och köp ett litet plagg, tex ett par ministrumpor, slå in och ge som present. Alt skriver du "hej pappa" på din mage, och säger sedan att du fått ett utslag på magen som han kanske kunde titta på. :-P Grattis till graviditeten föresten!

• knasbubblan

Jag bad min sambo köpa frukostbullar. Sen bad jag honom att lägga in en bulle i ugnen, han bara gav mig påsen och sa "gör det själv"! Så jag la in dom i ugnen och frågade honom om han förstod något. Nä, fattar ingenting sa han eftersom jag la in dom med påse och allt.

Då fick jag säga, "Men du, vi har en bulle i ugnen"! Han stod som ett frågetecken och fattade inte. Fick förtydliga och säga att vi ska bli föräldrar i augusti om allt går väl. Då tinade han upp och gav mig en stor kram! Solig

(Kan tilläggas att han var en aning tjurig eftersom jag bad honom köpa bullar när vi hade bröd hemma.)

Denna historia har varit rolig att berätta för vår familj och vänner.

• MeandHim

(Inte läst svaren)

ställ en bulle i ugnen och vrid på lyset när han sen frågar varför det står en bulle i ugnen så säg: Den är inte klar än på 9 månader.

Eller ta ett kort med mobilen på en bulle och skriv: gräddas på 37 grader i 9 månader

• Daffi76
    Hur har det gått med den stora nyheten ?
    Nyfiken som man är Tungan ute
  • Anonym (Idéfattig)

Nja det vart inte riktigt som jag hade tänkt mig. Först hade jag hittat en sida på internet som handlade om att bli pappa så gjorde den till startsida på hans dator. Men han ville ha mat när han kom hem så istället dukade jag fint och hade tänkt ge honom testet och säga att vi ska bli föräldrar. Men det blev för känslosamt så jag började tjuta och fick inte fram ett ord, gav honom testet och så frågade han vad det betydde och då sa jag att han ska bli pappa och då tappade han matlusten för det vart så mycket känslor. Men vi satte oss och åt iallafall sen. Men han uppskattade iallafall sättet han fick veta det på!

• mammasgullar
    MeandHim skrev 2010-06-27 17:55:46 följande:
    (Inte läst svaren)

ställ en bulle i ugnen och vrid på lyset när han sen frågar varför det står en bulle i ugnen så säg: Den är inte klar än på 9 månader.

Eller ta ett kort med mobilen på en bulle och skriv: gräddas på 37 grader i 9 månader
    Den är ju klockren, gräddas på 37 grader i 9 månader!!
    Min sambo vill vara med när jag testar så det blir nog inget "roligt" sett att säga till honom, men jag längtar efter att se hans min när vi väl plussar
  • Anonym

Jag målade en rund ring runt naveln och målade två  ögon ovanför naveln och sedan en glad mun under naveln...Lyfte på min klänning och började gråta av glädje!!! Det var uppskattat och ett roligt sätt att berätta det på...

• PoppuRed

Skriv typ grattis pappa på magen och slå in din mage med present papper. Ropa sen till partnern "" Kom! Du ska få ett paket! ""SÅ när han öppnat så ser han texten .... kul!

Svar på tråden Jag är gravid, hur ska jag berätta för pappan? *roliga tips sökes*