Här och nu skrev 2010-06-27 15:36:49 följande:
Har också en underbar man idag, men även om han skulle slå,skulle det va adjöss. Jag utsätter mig aldrig för det igen! Har barn med exet o jag har ännu inte flyttat ihop med den nye. Lite har det att göra med att vi ville veta vad vi gick för.
tar min mamma som exempel för hon är så öppen med det så de gör ingenting...
när hon va tonåring träffade hon en kille som misshandlade henne...aldrig igen...sen träffade hon min pappa, allt va väl bra men även där övergick det till misshandel. Men först år men manipulation, psykisk misshandel som hon inte va medveten om där och då så när den fysiska misshandeln började va hon ju fast...hon va så nertryckt. Försökte bryta flera gånger men han lyckades komma tillbaka.
Nu är de skilda sen 17år nånting...men man vet aldrig.
Min pappa som exempel är en charmör, duktig på att lura folk...och de är det som är de hemska med misshandel...de börjar oftast inte med ett slag. De börjar med att ta din självkänsla ifrån dig och kapa din sociala trygghet så du är ensam. Du har ingenting och står i en sorts beroendeställning till mannen. Då är de svårt att ta sig loss och jag känner allför många kvinnor som gång på gång lämnar men tar tillbaka