Inlägg från: mor till två kina tjejer |Visa alla inlägg
  • mor till två kina tjejer

    Ni som blivit utredda i Göteborg...

    swisch skrev 2010-06-30 21:41:42 följande:
    Jag tror de tycker det är jätteroligt att utreda oss. Tänk att man jobbar med barn som mår illa och måste omhändertas, jobbiga skilsmässor och folk som inte klarar av varann , och så mitt i detta få träffa ett sammansvetsat par i ett nystädat hem som bara LÄNGTAR etfer att ge allt åt ett litet barn. Ordnad ekonomi och ingen arbetslöshet (oftast..)

    Det är en viktig uppgift men att utreda adoptanter är nog oftast trevligt föreställer jag mej.
    Vi är inte från Göteborg, men vill ändå säga att vi under våra två hemutredningar inte haft uppfattningen att de tyckt att det var jätteroligt att göra vår hemutreding. De flesta som har gjort sina hemutredningarna delar säkert min uppfattning.

    Vår utredning sköttes korrekt och enligt alla konstens regler, men nog kände jag det som om vår utredare tyckte att det var ett jobb som alla andra.

    I vår kommun betona att vi inte var högprioriterade, kanske inte så konstigt eftersom andras bekymmer utan tvekan är något mer akuta, men så kändes det inte dåFlört
Svar på tråden Ni som blivit utredda i Göteborg...