• Miracle09

När fick era bebisar "långt" hår?

Min dotter är 7 månader och har jättelite tunt hår. Dottern till en kompis är 4 månader och har jättemycket halvlångt hår.  Kommer det att börja växa snabbt sen eller kan det ta tid innan de får långt hår? Vad tror ni? Jag själv när jag var liten hade jättemycket hår och  det blev snabbt långt. Pappan med. Hon har kanske  fem extra långa hårstå i nacken hihi,. Ser lite kul ut.

• Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?
  • Busbellan

Det är jätteolika
    Minsta dottern kunde få små tofsar runt 1-årsåldern, sonen däremot var i princip helt kal på huvudet tills han var 3,5 år
    Tror vi klippte honom första gången nån gång mellan 4-4,5 år.
    Nu är han 6,5 år och har helt normaltjockt hår

Mamma till Nora, August och Ella
  • Augustiblomman

Min dotter har brunt, lockigt hår som växer som ogräs, det är inte så tjockt men det är mycket. Jag klipper henne ungefär varannan månad, och det kommer bara mer. Hon ser ut som en liten apunge! Hon är nu 19 månader gammal. Sonen, snart 3 år, föddes med små genomskinliga, vita fjun på huvudet som långsamt blivit tjockare och mörkare - det går verkligen extremt långsamt. Frisören säger, att det är mer hår på väg, och att han är den av de två som kommer att ha tjockast hår som vuxen. Vi får väl se!

• ich

Min son är 2 år å 3 månader gammal och har tunnt, tunnt blont fjun på huvudet.
    Ett arv från hans farmor.
    Hans ena syster var också lika. Hon fick inte hår förrän hon var omkring 3 år. Nu är hon snart 16 år och har världens tjocka kalufs!
    Så håret kommer, förr eller senare :)

• Miracle09

Så söta barn :) med gulliga kalufser. Jo, det kommer väl så småningom. :)
    Tack för era svar.

• MinEmPsi

Min dotter är 10månader 3dagar idag!  Kan tillägga att hon har mer indian hår kvalite ifrån pappa sin!
  • pojkens

min 19 månaders son har fortfarande max 3 cm långt blont fjun. Han var helt skallig länge. Folk trodde vi hade rakat honom....haha. Så jag hoppas det kommer, men iom att han är blond så räknar jag med att det tar lång tid. Alla mina vänners brunhåriga barn har direkt  fått värsta hårsvallen....men inte de blonda barnen.

• Julies

Intressant att se hur fantastiskt duktiga alla (nästan) är på att skryta med hur MYCKET hår deras barn har när TS skriver om sitt barn som inte har fått mkt hår alls och verkar undra över det!!! Diskussionen skulle väl inte handla om huruvida vem som har barn med jättemycket hår??? Bara en liten reflektion över hur det ofta är här på FL...

• k girl

Ja, måste erkänna att det är skämsigt att jag inte riktigt har svarat på TS fråga även om det var det som var meningen. Sonen började få tillbaka hår där det var avskavt för någon månad sedan, när han var ca ett halvår. Sannolikt är det helt individuellt när barn får hår.

• gryning2

Min son hade jättelite hår första året, var nästan helt kal. Fram tills han var 2 år hade han glest men sen tog det fart, nu har han jättetjockt fint hår. Så det kommer =)

• VISAMÅ

Yngsta tjejen fyller tre år om ett par veckor har inte behövt klippa sitt hår än. Nu har lite tunt hår som man kan göra en liten liten tofs i bak. Storesyster frisera luggen lite, men det är inte så mycket att komma med där heller. Så med andra ord har min "bebis" inte långt hår än, det tar väl än fyra år innan bebisen får långt årFlört

Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?