• M  och  M

Vilka bjöd ni till ert/era barns dop?

Vi funderar på att döpa vår dotter på sensommaren i år och sitter just och funderar på inbjudningslistan. Vilka bjöd ni på ert/era barns dop och hur många blev ni sammanlagt?

• Svar på tråden Vilka bjöd ni till ert/era barns dop?
  • Elli47

Vi har bara bjudit de närmaste, familjemedlemmar med respektive osv. Vi har varit ca 25 personer på båda barnens dop. Kompisar har vi inte bjudit.

• lövet2

Till första dopet bjöd vi föräldrar och syskon med familjer plus min farmor. Dessutom kom vi överens om att bjuda en vän var. Det blev runt 15 gäster allt som allt.

• Stårschan

Föräldrar, syskon, morfar och närmaste vännerna. Tror att vi var 10 pers. (Vi var först i skaran som fick barn, så det var bara vuxna gäster)

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • 071001

Vi höll oss till familjen och närmaste släkten, blev 30 pers.

• La Lola

Heddas dop; min syster, hennes två barn (+ sambon till den äldste), farfar med sambo, en bekant till familjen + hennes son, 4 kompisar (varav en med barn).....
    Tror det var alla....

Almas dop (en annan pappa med stor släkt), då var vi 40 pers......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • ploten

Våra föräldrar och syskon med respektive och barn, tror vi var 14 personer totalt.

• Kyltsi

Nu döpte vi inte vår dotter utan vi hade namngivningsfest istället. Vi bjöd in mor- och farföräldrar, gammel mormor, gammel farmor, våra syskon med familjer och våra bästa vänner. Men det var inte alla som var bjudna som kunde komma tyvärr, så vi blev 35 personer(44 bjudna, jag har många syskon Solig )

• missteddy

alla vänner och släkt . har mer vännen är släkt så det blev sådär 40 pers med barn

Svar på tråden Vilka bjöd ni till ert/era barns dop?