• MD77

Startar med provera/pergo idag....

Jag åt primolut-nor, samma verkan som provera, och fick mens efter 3 dagar. Det står att man ska få mens inom 2-5 dagar sen ska man kontakta gyn.
    Jag fick vallningar och lite humörsvängningar men det gick att leva medGlad
    Nu äter jag pergo och mår ok än så länge...peppar, peppar!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    carolina36 skrev 2010-06-28 21:31:33 följande:
    Det här med att starta med pergo dag 3 el 5, varför säger de olika? Min gynläkare har sagt dag 5 till mig men har läst här att vissa har blivit tillsagda att börja med dem på dag 3, vilken dag börjar ni?
    Vet inte om det egentligen finns någon anledning...men jag har läst att de som inte får den effekt de vill ha har testat att börja på dag 3 istället och det har tydligen hjälpt. Så det är väl det i så fall, att få större effekt.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    carolina36 skrev 2010-06-29 21:03:41 följande:
    Hej,
    Skönt att mensen kom iaf! :o) Får man samma effekt då, om man bara tar pergo 8 dagar istället för 10? Jag hoppas slippa de värsta biverkningarna.
    Vanligast är att du bara äter pergo i 5 dagar, enkel, dubbel eller trippeldos, inte 10 dagar!
    Provera och Primolut äter man i 10 dagar. 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Anade nästan det men tänkte att det är bäst att jag skriver det utifall att det skulle vara så att du trodde att man skulle äta pergo i 10 dagar Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Ja, känner mig som en, och ser ut som en säl Glad Inte alls kul, men om resultatet blir barn så är det värt allt! Jag försöker tänka så...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

2-5 dagar efter sista tabletten är normalt, jag fick 2 dagar efter sista tabletten.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Har den inte kommit efter en vecka så ska man kontakta läkaren igen så får man hitta någon annan lösning.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag tycker att du ska kontakta din gyn, hon/han kanske kan ge dig något annat. Jag tog Gestapuran en gång och fick ingen mens av det men nu när jag tagit Primolut så gick det alldeles utmärkt.

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....