Inlägg från: Mini Söderling |Visa alla inlägg
  • Mini Söderling

Startar med provera/pergo idag....

Hej
    jag tog min sista provera tablett för en vecka sedan i morgon , har inte fått någon blödning ännu :(
    Just som du skriver är jag väldigt känslig och får många av biverkningarna, vilket är sååå jobbit men man vill ju så gärna.
    Vi kan väl följa varanndra och stötta .
    För mig är det ju inte första gången så jag vet ju lite vad som väntar.
    Har du barn sedan innan ?

• Mini Söderling

Hej igen
    I dag kom mensen :)
    jag har alltid börjat pergotime på dag 5 och dom runt om kring mig har också gjort det , vad har din doktor sagt åt dig att du ska göra?
    Jag tror detta med biverkningar är så olika för alla jag själv är jätte känslig känner direkt blir påverkad i humöret , lättare arg ledsen gått upp i vikt , första gången jag åt provera blev jag väldigt väldigt deppig min läkare berättade då att jag kan ta en kur på bara 8 dagar i stället för 10 .
    Jag känner av pergon också väldigt mycket , men är ju också en sådan som blir väldigt påverkad av hormonerna  dom gånger jag varit gravid.
    Hoppas du slipper biverkningarna :)

• Mini Söderling

Ja man får samma effekt av proveran efter 8 dagar som tur är för mig eftersom jag mår så dåligt av dom.
    Jag får mycket större blödning när jag får mens efter dom har fått springa på toa massa extra gånger i dag .
    Har du börjat din kur nu ?

• Mini Söderling

Hej
    Min blödning kom på dag 7 trodde aldrig den skulle komma efter proveran
    Har också gått upp i vikt under kurerna med provera och pergotime, är nu på min dag 4 med pergotime och ligger och drömmer om nu denna mån :)
    Jag fick ju också lämna massa prover men till mig sa dom att kromosom provet skulle både lämnas av man och kvinna ska din kille också lämna det ?
    Vi fick lämna tar en mån att få det prov svaret och jag var sjukt nervös eftersom vi haft tre missfall på rad, två av dom ofostliga.
    Vi fick svar i fre att det inte fanns några sånna fel på oss och det var så skön känsla .

• Mini Söderling

Vilken dag är du på nu ? förstår att du längtar så du kan börja med pergon , jag tänkte börja i morgon på dag 12 och ta ägglossnings test fast vet att jag fått senare mens och ägglossning med pergon.

• Mini Söderling

oki då kan det ju ta några dagar till

• Mini Söderling

Håller mina tummar för att den kommer nu !!

• Mini Söderling

Fan va jobbigt hoppas verkligen du får tag i någon gyn i morgon

• Mini Söderling

Hej tjejen hur går det för dig ?

Själv e jag på dag 23 men har fått min mens finne som jag får på hakan innan mens varje mån inget gott tecken

Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....