• Dissan

Hur lång tid tog det att få svar på er HP överklagan?

Som rubriken lyder:
    Hur lång tid tog det att få svar på er HP överklagan?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det att få svar på er HP överklagan?
  • madca

När jag ringde och undrade varför jag bara hade blivit beviljad halv HP när jag hade ansökt om hel HP sa hon jag pratade med att jag va tvungen att skicka in en omprövning. Jag frågade då hur lång handläggningstid det. 6-8 veckor fick jag till svar. Eftersom jag fick beskeded om min HP 1 vecka innan jag skulle gå hem så skulle jag ju inte hinna få igenom en omprövning, men jag satte mig ner och skrev 5 A4-sidor och skickade in. Tänkte att det va bättre att chansa än att inte skicka nåt alls. 2 veckor senare fick jag besked att dom hade ändrat sig och att jag blev beviljad hel HP :)

• madca

Ja, det gör det! Jag är lokalvårdare.

• Blippis

För mig tog det drygt tre veckor och de ändrade från ingen hp till halv hp. Bättre än inget i alla fall!!!

• Dissan
    Blippis skrev 2010-06-30 21:54:59 följande:
    För mig tog det drygt tre veckor och de ändrade från ingen hp till halv hp. Bättre än inget i alla fall!!!
    Glad Vad bra, som sagt alltid ngt....
    Vad jobbar du med?
  • Blippis

Jag jobbar på Hemtex och det blir jäkligt tungt emellanåt med alla kartonglyft plus att gå och stå hela tiden. Jobbar bara 20h/v så nu kommer jag jobba 10h/v vilket känns helt ok.

• josen 1

själva omprövningen tog en vecka (då jag ringde och tjatade) där emot kunde de inte skicka ut bekräftelsen på att det gått igenom förrens min sgi var fastställd och det tog längre tid..

Svar på tråden Hur lång tid tog det att få svar på er HP överklagan?