Hej
Hoppas det är bra.
Var på kontroll på gyn idag. Det satt fortfarande kvar den där "slemhinnan" eller vad man nu ska kalla det.
Fick göra ett gravtest och det var negativt så det är inte graviditetsrester i alla fall. Det var inte farligt att det var kvar tills det kommer ut med nästa mens. Det jag skulle vara uppmärksam på var om jag fick feber eller smärta i magen. Läkaren ville helst inte göra en skrapning eftersom det inte tydde på att det var grav.restester som satt kvar. Och jag vill helst inte skrapas heller om det inte behövs.
Våran historia är i korthet.......
Jag opererade hypofysen för 5 år sedan, då jag hade en tumör där. Den var godartad och de fick bort hela tumören med operationen. Men i och med operationen så skadades min egen produktion av tillväxthormon så jag får det via medicin nu. Men det troliga är att jag har för låg dos för att det ska räcka till när man är gravid. Denna brist är inte något som kan gör att vi inte kan bli gravida, utan det är kanske när man har blivit det och hur hög dos jag ska ha för att kunna bära barnet fullt ut.
För övrigt så är det inget fel på oss. Vi har gjort 2 stycken IVF:er efter operationen, men det var innan jag visste att jag hade tillväxthormonbrist, det fick jag först reda på förra året. Så nu ska jag till Lennart i Borås för lite mer undersökning, dels med blodproppar och dels mitt tillväxthormon.
Man blir så frustrerad. Alla andra i vår bekantskapskrets bara "ploppar" ut bebisar, men inte vi......man undra ibland vad man har gjort för ont här i världen. Har man det för bra förövrigt, jag menar med att man har hittat den "rätta" att dela livet med, man har ett fint hus med bra läge, god ekonomi, fasta jobb, och många nära och kära. Man blir lite deprimerad. Skulle gärna avstå endel av ovanstående bara det gick bra med en enda graviditet. Får vi ett barn så är vi nöjda. Tänker inte "planera" för barn nr 2 om det ska gå så här hela tiden. Det tar på psyket. Då får det bli som det bli, bara man har ett barn. Hoppas du förstår hur jag menar. Så himla svårta att förklara i text.......
Vart ska ni göra IVF?? Nästa vår?? Det var lång väntetid.
Vi var/är på Sahlgrenska. Vi har 5 stycken embryo i frysen som vi kan använda om vi vill.
Men vi får se vad Lennart säger först.
Ha det så skönt i värmen. Liiiiiite föööör varmt. Vågar inte bada än, så det går ju inte direkt att svalka sig......