• Rolloluppo

Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?

Undrar om man kan blanda ersättningen med kallt vatten och ställa in i kylskåpet så det bara är att ställa in flaskan i micron sen på natten?
    Läste inget på förpackningen om det utan där står det att man ska koka vattnet etc.

Någon som blandat med kallt vatten inför natten så man slipper hålla på och böka allt för mycket i köket just på natten då alla sover?

• Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?
  • Alfonsina

Det står på NAN-förpackningen att man inte kan spara färdig ersättning så det gäller ju säkert även kall.

• Rolloluppo
    Alfonsina skrev 2010-06-28 18:29:46 följande:

Det står på NAN-förpackningen att man inte kan spara färdig ersättning så det gäller ju säkert även kall.

Jo men då är den ju redan uppvärmd en gång oh dom rekomenderar att man inte ska värma den en gång till och det förstår jag. Men nu har den ju inte värmts upp innan någon gång utan bara blandats till och sen in i kylen för att sedan om några timmar värmas för första gången.
  • Winterfresh

Jag gör så att jag blandar kall ersättning och har i kylen. Precis likadant som de gör på förlossningen/BB...där blandar de inte ersättningen när den skall användas, då skulle de ju få ha en personal som enbart har det som jobb...att blanda till ersättning :)

• smurfen08

jag instämmer med Winterfresh - gör också så ibland och vissa gånger på natten så använder jag "slatten" som är kvar från matningen innan om det inte gått "för många" timmar - fy mig
    Lillkillen är 6mån idag och har fått ersättning sedan födsel och han verkar må bra av det

• Ida1990

På bb sa dom att det går bra att göra så. Så det har jag litat på. Smidigt på natten.

Leo 2010 02 05
  • Bonanza

Vår dotter åt bara kall ersättning. Så vi gjorde en flaska på kvällen och gav till henne sen när hon vaknade. Behövde inte värma någon gång, bara kranvatten + pulver + skaka om = färdigt. Skönt!

• Ida1990
    smurfen08 skrev 2010-06-28 18:43:00 följande:
    jag instämmer med Winterfresh - gör också så ibland och vissa gånger på natten så använder jag "slatten" som är kvar från matningen innan om det inte gått "för många" timmar - fy mig
    Lillkillen är 6mån idag och har fått ersättning sedan födsel och han verkar må bra av det
    Men gud vilken dålig mamma du måste vara! Ne men skämt och sido, erkänner att jag har gjort det med nån gång ;)
    Leo 2010 02 05
  • Mary Jo

det går jättebra! står på förpackningen att den kan stå i kylskåp 6-8 timmar!

• pupi

hej,
    vill bara tillägga att på sempers förpackning står det att man får blanda med kallt vatten och har i kylen.Vi brukar dock göra så att vi har pulvret i flaskan och sen har vatten(som vi kokat förut) som har rätt ljumet temp i en termosallt står brevid sängen så man måste inte ens kliva upp.det håller hela natten.då är det bara slå i vattnet i flaskan och skaka om.perfekt.Så gör vi även när vi är på resande fot,på stan eller var som helst.flaskor med pulver och termos.

Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?