• Rolloluppo

Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?

Undrar om man kan blanda ersättningen med kallt vatten och ställa in i kylskåpet så det bara är att ställa in flaskan i micron sen på natten?
    Läste inget på förpackningen om det utan där står det att man ska koka vattnet etc.

Någon som blandat med kallt vatten inför natten så man slipper hålla på och böka allt för mycket i köket just på natten då alla sover?

• Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?
  • mupparsmupp

vi har 2 doseringsburkar som vi fyller på med rätt mått och sen fyller vi på med vatten i flaskorna.
    sen när han är hungrig på natten värmer man bara vattnet i mocron och sen i med ersättningen ur burken..slipper man stå och räkna mått också står det inte färdigblandat så länge Glad

• lissats

Men alltså.. kan man inte koka vattnet och sen blanda och ställa in i kylen? 

• FrauM

Jag har haft en termos med vatten i lagom temperatur och sedan dosett med rättdoserad mängd pulver. Det gick superfort. Det har fungerat bra för oss.

• septemberbarn08

På dagarna tar vi kallt vatten ur kranen, värmer i micron och blandar i pulver. Inför natten blandar jag kallvatten från kranen och pulver och ställer i kylen och när hon ska äta micrar jag det bara. Hon är 10 veckor och så har vi gjort sedan hon föddes och henne är det inget fel på.

Vi kokar inte flaskorna särskilt ofta heller. På BVC sa de att det räcker med 2-3 gånger i månaden, annars blir man ju galen av allt kokande. Vi diskar inte ens flaskorna efter varje mål utan bara en gång om dagen. När hon ätit sköljer vi bara ur dem med kallvatten och sedan med hetvatten. Hon verkar må bra ändå så man får ta alla rekomendationer med en nypa salt:)

• MirandaSthlm

Jag kokar upp vatten o har sen det i termos. Funkar fint o man slipper koka mitt i natten då det håller värmen bra.

~ Tindra 10-05-15 ~
  • PerG
    Bonanza skrev 2010-06-28 18:44:59 följande:
    Vår dotter åt bara kall ersättning. Så vi gjorde en flaska på kvällen och gav till henne sen när hon vaknade. Behövde inte värma någon gång, bara kranvatten + pulver + skaka om = färdigt. Skönt!
    Tycker bara det är svårt att blanda i pulvret kallt utan att värma... man får ju skaka som en tok... ;)
  • TessaS

Jag blandade alltid en flaska i förväg.. hela dygnet...
    Så när han blev hungrig så slänge vi in i mikron och blandade en ny flaska under tiden, ställde in den i kylen så den var klar till nästa mål.

• mithrandil
    septemberbarn08 skrev 2010-07-09 21:52:53 följande:
    På dagarna tar vi kallt vatten ur kranen, värmer i micron och blandar i pulver. Inför natten blandar jag kallvatten från kranen och pulver och ställer i kylen och när hon ska äta micrar jag det bara. Hon är 10 veckor och så har vi gjort sedan hon föddes och henne är det inget fel på.

Vi kokar inte flaskorna särskilt ofta heller. På BVC sa de att det räcker med 2-3 gånger i månaden, annars blir man ju galen av allt kokande. Vi diskar inte ens flaskorna efter varje mål utan bara en gång om dagen. När hon ätit sköljer vi bara ur dem med kallvatten och sedan med hetvatten. Hon verkar må bra ändå så man får ta alla rekomendationer med en nypa salt:)
    Menar du att du inte ens DISKAR flaskorna efter varje mål? eller skämtar du nu?
    använder du samma tallrik flera middagar i rad med?
    Så jag gör jag visserligen med min kaffekopp, men bebisens flaska känner jag nog att man borde diska mellan varje mål, iaf nu i värmen. tänk så mycket bakterier som samlas?
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • MammaNova

jag har kokat vatten i termos och sen kokat kylt vatten i kylskåpet, blandar de båda till rätt temp och har i pulver !

diskar efter varje mål, hur kan man göra annat ?????

Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?