• ladysoul77

Badar ni som ammar? Lite rädd för mjölkstockning.. Fånigt eller?

Hur gör ni som ammar med att bada i havet? Min dotter är 3 månader och jag är väldigt sugen på ett dopp men jag vet inte om det är dåligt för brösten? Har ni något tips?

• Svar på tråden Badar ni som ammar? Lite rädd för mjölkstockning.. Fånigt eller?
  • Kinya

Det har jag inte ens tänkt på faktiskt. Jag badade idag.

• ladysoul77

Ok.. Misstänkte att jag var lite fånig där.. Sen är jag inte så sugen på att visa mig i baddräkt men det är ju en annan femma Glad

• lövet2

Nej, inte så länge jag helammat. Jag får mjölkstockning väldigt lätt när jag helammar (inte lika lätt när jag hunnit amma ett halvår eller så). I stället brukar jag bada bara upp till midjan och så blaska av mig lite om armarna.

• k girl

Nu får jag i och för sig mjölkstockning väldigt lätt trots att sonen är sju månader, måste ha trånga mjölkgångar eller nåt, men jag fick dubbelsidig mjölkstockning (eller början till det, hårda, knöliga, svullna och extremt ömma tuttar) när jag var på babysim för ett par veckor sedan. Bassängen hade inte hunnit värmas upp som den skulle. Så jag skulle vara försiktig.

• Marlene

kyla och drag orsakar inte mjölkstockning även om det kanske har en viss bidragande orsak. Jag skulle absolut ha badat Men har man lätt för att få mjölkstockning kanske man kan ta det lungt eller åtminstone byta till nått torrt när man badat klart.

• bmbengtsson

kyla och drag orsakar MIG mjölkstockning, så har du lätt för att få mjölkstockning ska du låta bli att bada (jag gör inte det denna sommar) men har du inte haft mjölkst. hittills och ditt barn är 3 månader så kommer du inte att få det heller

• ladysoul77

Jag har inte alls lätt för att få mjölkstockning tror jag. Har inte haft det varken nu eller med min stora dotter. Jag tror jag ska prova ett snabbt dopp, det är ju så VARMT!

• ysteresther

jag badade mest till midjan o undvek att doppa tuttarna i vattnet=) men det kandes obehagligt med kallt vatten pa dem sa det var mycket darfor ocksa. sen ar det ju jobbigt med for varma duschar ocksa, da rinner det ju overallt, hehe;)

• Shea 1

När min son var runt 3 mån. så badade jag lite snabbt och bytte kvickt om till torr överdel.

Svar på tråden Badar ni som ammar? Lite rädd för mjölkstockning.. Fånigt eller?