Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Jag har fått en manlig granne.

jag har massor av manliga grannar.. bor i ett höghus med över 40 bostäder och hälften är väl ensamstående män skulle jag tro..
    Han som bor närmast, vägg i vägg ser jag nästan aldrig men jag hör honom o hans polare när de kollar på sport ibland..särskilt väl hörs dem när jag sitter på toa, för det är vår toavägg som är vägg i vägg med hans lägenhet.

Ibland tjoar dem o gapar när det blir mål eller nåt.

En annan manlig granne bor ytterligare en dörr bort, en ung kille, typ 22 år som har sin första egna lägenhet, han har varit här några gånger och lånat verktyg, synnerligen artig och tacksam.

En annan granne jag träffat bor 6 våningar upp, han är från Norrland och har varit ihop med en tjej i rullstol (jag lever med en man i rullstol så vi kom att prata om det) har en son som är 12 år som bor på andra ändan av hisingen men cyklar hit ibland. EN jättetrevlig kille som jag brukar sno tvätt-tid från ibland, han har ofta bara en maskin och sen får jag tvätta om jag vill.

I dag fick vi en ny manlig granne... en ung skitsnygg kille *he he he* typ 23-24 år, jätteartig,... hans pappa o mamma hjälpte honom flytta in i helgen och det var nog jobbigt för det var tårar och kramar när de åkte, killen verkade mest tycka att det var skönt att de drog och lekte lite med min son i trappan medan jag låste in våra cyklar.

hmmm.. det är nog de karlar jag kommer ihåg nu..

• sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:32:08 följande:
    Det kan vara så att han vill träffa dig om han hälsar på dig.
    Varför tror du det?

Jag blev uppfostrad att om man träffar någon man känner igen, som man tex bor granne med så hälsar man.

Om man vill träffa någon så börjar man prata med denna/denne och bjuder den på en kopp kaffe eller en bit mat... att hälsa är INTE att flirta, det är att...HÄLSA kort och gott och tyder på en uppfostran och folkvett.
  • sasssyy

Angående att tolka deras beteende så säger min erfarenhet mig (och min sambo som är man har även talat om det för mig) att män lämnar lite utrymme för tolkning....män är som de är.. de sänder inte mystiska signaler eller antydningar.

Vill en man träffa dig så ser han till att göra det, han frågar dig om ni ska träffas.

Om en man säger att du är vacker så är det för att han tycker det, det behöver dock inte betyda att han vill vara med dig, vill han det så säger han det.

Män är lätta att tolka... det de säger, det menar de, varken mer eller mindre.

säger en manlig granne således HEJ, så är det precis det han menar, att han hälsar på dig.

*finns så klart undantag som bekräftar regeln men hittills i mitt liv har jag bara mött på ETT sånt undantag och det var min egen bror*

• sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:38:37 följande:
    NEJ! Inte på det sättet. Tråden handlar om hur DUI vet att grannen är ute efter något mer!!!
    jag hade en granne en gång.. en manlig som frågade mig rakt ut om jag ville knulla med honom... det var rakt på sak men jag sa nej tack för han var inget för mig...men då var han ju ganska tydlig med att han ville ha något mer än ett hej i trappan liksom..
  • sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:42:43 följande:
    Du ska berätta om det finns andra sätt att säga det på.
    men vet du...män är inte så komplicerade.. vill en man ha dig så säger han det.. kanske inte med orden"knulla" direkt.. denna granne jag nämnde var onekligen lite speciell *S*

Men om det finns andra sätt så skulle han förmodligen tala om att han vill träffa dig, bjuda på en kopp kaffe eller en bit mat som sagt...män är tydliga, det är vi kvinnor som håller på med att linda in saker och ting i massa lullull och inte säger rätt ut vad vi tycker och tänker.

En man som vill ha dig (eller sin granne) talar om det ganska rakt ut exempel kan vara

-Hej, lust  att ta en kaffe någon dag?
    -Hej, skulle vara trevligt att käka middag ihop någon kväll?
    -Hej, har du sett den där filmen? Skulle du vilja se den med mig?
    -Hej, vi måste sluta träffas på det här viset, har du lust att följa med in en sväng?
  • sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:44:12 följande:
    Han försöker tränga in his mig och vill flytta in i min lägenhet.
    Låter jävligt obehagligt skulle jag säga.. jag skulle polisanmäla sånt.. inte försöka lista ut om han vill ha mig.

Låter som någon man ska undvika....usch
  • sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:51:20 följande:
    Nej, jag ska inte polisanmäla, utan istället ska den här tråden handla om hur det beteendet ska tolkfas.
    opkej.. jag tolkar det som att han är en farlig obehaglig man som är sjuk i huvudet.

Man tränger sig inte in hos någon man inte känner på det viset om man är "normalt funtad"... är man intresserad av någon så beter man sig trevlig mot denna... detta låter som rena rama våldtäcktsmannen tycker jag...

JAG skulle tolka det som att det var farligt för mig att bo kvar där utan att göra en markering genom ett polissamtal.. det är INTE okej att bete sig så emot NÅGON

Är DU intresserad av honom kanske?? För om du är det kan du ju bara be honom flytta in hos dig så får ni lägre hyra..två som betalar samma hyra om ni ändå vill bo ihop är ju jättebra, blir mer pengar över till mat och så slipper du bli sexuellt frustrerad också
  • sasssyy

Kan det vara så att det är ANOF som ockuperat en lägenhet och denna granne egentligen är den som ska bo där och han vill ta sig in i SIN bostad???

Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.