Jag har fått en manlig granne.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
jag har en man som granne, men han är inte särskilt manlig.. sen har jag en kvinna som granne.. hon däremot är väldigt manlig. OCH hon säger hej.. det tolkar jag absolut som att denna manliga kvinna vill träffa mig på tu man hand.. men att mannen som är kvinlig förmodligen hellre träffar min man? eller..
Vi har super fina grannar på det område vi bor på,många barnfamiljer och det blir många roliga grillkvällar och barnskratt...hade vi haft grannar som på något sätt uppförde sig "illa" så hade nog vi pratat och löst problemet istället för att det går för långt och man kanske blir osams...det är ju aldrig kul!
Har har två manliga grannar. De röker båda två men det är bara den ena som stinker ner hela trapphuset. Jag tycker att han verkar skum och tolkar han skumma beteende som att han är en skummis med en skum hjärna. Men han är kattägare så jag förlåter honom lite.
Den andra röker så att ingen störs av det. Det luktar alltid gott i flera timmar när han går in och ut i trapphuset. Jag tolkar det som att han är renlig. Han ger mina hundar komplimanger. Jag tolkar det som att han tycker att de är söta.
Jag tror jag har en älg till granne. Det rumlar runt ovanför oss och ibland ustöts ett bröl.
På min våning bor det två män. En som man aldrig ser, han är väl strax över medelåldern, samt en äldre herre som alltid har tvn på högsta volym. Han verkar precis ha börjat få hjälp av hemtjänsten då det står en sån där svart låda utanför, och det springer damer in och ut hela dagarna.
Nedanför bor det mest unga människor som gillar att festa. Det är rätt påfrestande att varje helg höra basen genom golvet men vi är rätt vana nu. Så länge man inte försöker ta det lugnt och se en film i stilla ro en helg så överlever man.
Om jag inte kände min granne så väl och han försökte tränga sig in hos mig skulle jag bli rädd. Jag skulle tolka det som om han ville mig illa, men det beror ju på HUR han gjorde när han försökte tränga sig in.
* Frågade han om han fick komma in? Det kan vara vanlig artighet eller att han är intresserad av dej.
* Ryckte han i dörren? Då skulle jag tycka att det var obehagligt. Om han ryckte i din dörr tycker jag att du ska berätta för någon du känner om honom.
Vet du något om din granne? Det är ju lättare att tolka någons beteende om man vet något om personen i fråga. Om du berättar lite mer om situationen runt omkring kan det vara lättare för oss att hjälpa dig tolka!
usch.. jag tycker den här mannen som TS beskriver verkar obehaglig... fråga honom vad han håller på med...som någon skrev en frisk och nykter man beter sig inte så..inte ens om han är intresserad av dig.
Vad ni andra dillar om vette katten men det verkar ju som att den här tråden inte riktigt håller sig till ämnet...
TS har du pratat med grannen?