Engfield skrev 2010-07-01 23:24:43 följande:
Har haft en riktigt jobbig graviditet från start... har nog drabbats av allt utom foglossning. Nu mår jag mest illa, är väldigt svullen och trött.. och inte alls ok i magen... men jag antar att allt det hör ihop med att det är slutet på graviditeten nu... ska iväg på måndag igen och följa upp proverna...
Har du hört någon som haft något liknande?
Nja, jag jobbar på en intensiv vårdavd och vi har haft lite patienter med både preclampsi o eclampsi som är havandeskapsförgiftning före eller efter förlossning. Sen finns det en allvarligare sjukdom eller en samling symtom som man kallar helpsyndrom, därvid många organ kollapsar, tex njurarna och man blir septisk..(blodförgiftad). Men havandeskapsförgiftning brukar även yttra sig som högt blodtryck o huvudvärk. Det är inte min mening att skrämma upp dig nu, men du undrade lite vad jag visste. Men du...nu har dem koll på dej, jag är säker på att du kommer att få en jättebra förlossning...tänk sånt spännande liv du har framför dej nu...=) Livet börjar på nytt! Du får gärna berätta hur det går...stort lycka till...=)