• skvättis

Tips om en BRA dammsugare?!

Vi har hund (golden retriever) och det behöver därmed dammsugas ganska ofta hemma hos oss. Dessutom behöver vi en dammsugare med rejäl kraft som orkar med alla damm/pälshögar :) 
    Vi köpte nyligen en men den är katastrof... Maxpris ligger på 3000:-

Någon som har en fantastiskt dammsugare att tipsa om?? Skriv gärna vad det var för pris och var ni köpte den om ni kommer ihåg...

Tack på förhand :) 

• Svar på tråden Tips om en BRA dammsugare?!
  • Waersta

Vi har en elctrolux silence och jag är supernöjd, den suger superbra faktiskt! Man ser liksom hur dammtussarna sugs in i dammsugaren fast de legat 30-40cm bort.

• skvättis
    Waersta skrev 2010-06-29 15:31:12 följande:
    Vi har en elctrolux silence och jag är supernöjd, den suger superbra faktiskt! Man ser liksom hur dammtussarna sugs in i dammsugaren fast de legat 30-40cm bort.
    Låter ju fantastiskt! :) Har du någon aning om vilken modell det kan vara?
  • sannabanana

Vad är robotdamsugaren ni köpte för märke och vad kostade den?

• Frostkristall
    sannabanana skrev 2010-06-30 22:23:37 följande:

Vad är robotdamsugaren ni köpte för märke och vad kostade den?

En Roomba, den kostade 485 euro (alltså runt 4800 kr). Men antagligen är de billigare i sverige än här på Åland, det mesta är det
    det är alltså en självgåede dammsugare, det går att schemalägga dammsugningen (alltså hur ofta man vill att den ska dammsuga) så det enda man egentligen behöver bry sig om är att tömma behållaren från damm :) (vilket den i och för sig säger till när man ska göra, men vi brukar tömma efter varje gång eftersom alla djur pälsar av sig så pass...)
  • Hallonmopeden

Har precis köpt en Miele S5281, superbra! Kostade ca 2500 kr på rea. Har för mig vi köpte den på Siba.

Svar på tråden Tips om en BRA dammsugare?!