Dom får mig att må så dåligt!
Jag är så trött, känner mig otroligt ledsen!
Fick min son för 3 veckor sedan, han har fått ersättning sedan 1 vecka tillbaka.
Jag kan verkligen inte få igång amningen, har jätte lite bröstmjölk och han vägrar ta rätt tag om bröstet så jag sitter och gråter varje gång jag försökt, det gör så djävulskt ont. Nu har jag lagt ner att försöka, känner att allt bara blir jobbigt..det blir ingen mysig stund alls mellan mig och honom när jag ska försöka amma. Det gör bara ont och han gråter hysteriskt för han inte får tillräckligt med mat. Så nu har vi gett honom flaskan och det funkar jätte bra! Han mår som en prins och även pappa kan mata honom..jätte mysigt!
MEN, så fort jag går till bvc så får jag bara höra klagomål på att jag inte försökt tillräckligt, att ersättningen inte är bra alls jämfört med bröstmjölken, att han kan få kolik osv..Jag blir så ledsen för jag önskar att jag kunde amma, jag önskar att jag hade tillräckligt med mjölk, jag önskar att folk kan se att min pojk mår bra, att dom ska sluta få mig att känna mig som en dålig mamma :(
Vad gör man? Är jag så hemsk som dom få mig att känna? Min lilla kille får mat, är det inte huvudsaken?