• pum85

Att bli igångsatt pga förlossnings rädsla..bra ide?

Jag blev igångsatt med dottern och är totalt livrädd för det, vill aldrig mer bli igångsatt. Fruktansvärda värkar som inte gav några pauser alls knappt. Man bara grät och skrek rakt ut, han knappt ta en tugga mat emellan värkarna. Är gravid igen nu men ska gå på aurora samtal och se vart det leder.
    Det blev åt helvete för intensivt, har läst i efterhand att när kroppen sköter det själv så blir värkarna inte alls lika onda och de kommer mer i en takt man klarar av medans igångsättningen bara stimulerar till värk och ger då onaturligt starka och täta värkar.

Aldrig mer säger jag bara.. Jag var inte förlossningsrädd innan jag fick dottern men nu efteråt så är jag totalt panikslagen över det hela, bland annat pga igångsättningen och dels pga fruktansvärt dåligt omhändertagande på förlossningen för att göra en lång historia kort.

kram.

• pum85

Jag blev då igångsatt med hormondropp som de kopplade in när jag var 1-2cm öppen för att skynda på det hela då jag troligtvis hade tidig vattenavgång. Glömde jag att tillägga.

• pum85
    Klaraah skrev 2010-06-30 14:57:12 följande:
    Pum85. Hade du ballong som jag? Se min historia högre upp. Eller spräckte de bara fosterhinnan? Din andra förlossning låter som min första då jag inte blev ingångsatt.
    Jag hade ingen ballong, jag fick hormondropp direkt jag kom in och senare spräckte de fosterhinnan.

Har bara haft en förlossning än så länge (-09) :), är inne på min andra graviditet nu och har BF den 16:e januari 2011. Så jag ska börja med aurorasamtal i augusti.
Svar på tråden Att bli igångsatt pga förlossnings rädsla..bra ide?