• Wavva

Bumbo. Bra? Vilken ålder?

Någon som provat dem?

Är de bra att ha? Kan en 3,5 mån sitta i den?

• Svar på tråden Bumbo. Bra? Vilken ålder?
  • Aruten

Bumbo är bra om man vill ha en sån. Vi har ingen då vi känner att vi inte har någon användning av den. Sonen sitter mest i sin babysitter om han vill göra annat än att vara på golvet. Men vi testade en Bumbostol hos svägerskan och han satt bra i den redan vid 4 månader. Det handlar om hur starka och stadiga dom är i rygg och nacke.

• Hanah

Har en bumbo till min lilla tjej, hon började sitta i den korta stunder vid 3 mån ålder. Nu är hon 4,5 mån o sitter stadigt. Vi tycker den är väldigt användbar. Hon kan vara med på ett annat sätt än bara nere på golvet/babysitter. Ex på bänken när man diskar/ lagar mat. Eller mitt på köksbordet när vi andra äter, då brukar hon få sina smakisar samtidigt.
    Den är lätt att ta med (väger inget) och kan användas utomhus också.

• Togota

Som ovanstånde skrivit, det är snarare stabiliteten i nacke och rygg än ålder som avgör om barnet kan sitta i den.

Vi köpte en eftersom vår son var ganska platt på bakhuvudet då han älskade att ligga på rygg. Vanlig babysitter belastar ju också bakhuvudet, annars hade vi aldrig köpt en bumbo också. Nu föll det sig så att han verkligen inte gillade vår idé, och när det kom till kritan så användes den enbart under ett par veckor precis innan han lärde sig sitta själv utan stöd. Ganska bortkastade pengar, men det var ju värt ett försök ;)

Men jag hör om många som älskar sina bumbos! Kan ju vara barn som är missnöjda i vanlig babysitter, på golvet etc, som hellre vill vara i mer upprätt läge.

• Wavva

Har fått tag på en bbegagnad nu för 250kr. Hoppas plutten gillar den!
    Tack för era svar!

Svar på tråden Bumbo. Bra? Vilken ålder?